OSTATNIE PUBLIKACJE „Opinie i Diagnozy” nr 39
Polacy wobec demokracji i systemu partyjnego
nr 40
Czy żyje nam się lepiej? Opinie o gospodarce, rynku pracy i własnej sytuacji materialnej
Komunikaty | Zaufanie do polityków u progu nowego sezonu politycznego
|
| Postawy wobec zwierząt
|
| Zachowania kierowców oraz postawy wobec uczestników ruchu drogowego
|
| Historie rodzinne
|
| Wybory samorządowe: zainteresowanie nimi, deklaracje udziału oraz preferencje po ogłoszeniu terminu głosowania
|
| Preferencje partyjne we wrześniu
|
| Nastroje społeczne we wrześniu
|
| Komu i jak pomagać? Pomoc społeczna w opinii Polaków
|
| Stabilizacja notowań rządu
|
| Wybory samorządowe a poczucie podmiotowości obywatelskiej
|
WKRÓTCE UKAŻĄ SIĘKomunikaty dotyczące: | ocen działalności instytucji publicznych
|
| nowego systemu edukacji
|
| zaufania do polityków we wrześniu
|
|
|
Nowy system edukacji w opinii społecznej
| We wrześniu 2017 roku weszła w życie reforma edukacji likwidująca utworzone w 1999 roku gimnazja i wprowadzająca ośmioletnią szkołę podstawową, czteroletnie liceum ogólnokształcące, pięcioletnie technikum, a w miejsce zasadniczych szkół zawodowych – szkoły branżowe pierwszego i drugiego stopnia. Po roku funkcjonowania reformy nie zniknęły wątpliwości co do tego, czy była zasadna, a także czy została odpowiednio przygotowana i właściwie wdrożona. Polacy zapytani o to pod koniec sierpnia na ogół oceniali, że reforma edukacji była potrzebna (52% wobec 37% będących przeciwnego zdania), natomiast mieli spore zastrzeżenia do jej przygotowania (40% opinii negatywnych wobec 29% pozytywnych) oraz implementacji (odpowiednio 36% wobec 31%).
|
| Więcej na ten temat w komunikacie.
| Prezentowane dane pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w sierpniu 2018.
|
|