OSTATNIE PUBLIKACJE „Opinie i Diagnozy” nr 40
Czy żyje nam się lepiej? Opinie o gospodarce, rynku pracy i własnej sytuacji materialnej
nr 41
Stulecie odzyskania niepodległości. Pamięć i wspólnota
nr 42
Szkoła a nierówności społeczne
Komunikaty | Stosunek do rządu w kwietniu
|
| Preferencje w wyborach do Parlamentu Europejskiego
|
| Oceny działalności parlamentu i prezydenta
|
| 15 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej
|
| Zaufanie do polityków w kwietniu
|
| Więzi rodzinne
|
| Nastroje społeczne w kwietniu
|
| Poparcie dla członkostwa Polski w Unii Europejskiej i zainteresowanie wyborami do Parlamentu Europejskiego
|
| Materialne warunki życia
|
| Polacy o swoich długach i oszczędnościach
|
WKRÓTCE UKAŻĄ SIĘKomunikaty dotyczące: | warszawskiej karty LGBT+ i seksedukacji
|
| uczestnictwa w wyborach i oceny ich rangi
|
|
|
Opinie o warszawskiej karcie LGBT+ i edukacji seksualnej w szkołach
| W lutym 2019 roku prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał deklarację pod nazwą „Warszawska polityka miejska na rzecz społeczności LGBT+”. Powstanie tzw. karty LGBT+ można uznać za wydarzenie lokalne, jednak – za sprawą mediów – informacja o nim dotarła do blisko dwóch trzecich Polaków (63%).
| Największe emocje mediów wzbudziły zapisy zawarte w punkcie karty zatytułowanym „Edukacja”, w którym deklaruje się wprowadzenie do szkół problematyki dyskryminacji ze względu na orientację seksualną oraz tematyki tożsamości płciowej. Postanowiliśmy sprawdzić, na jaki grunt społeczny trafiła karta. Polacy są zwolennikami edukacji seksualnej dzieci i młodzieży. Co więcej – uważają, że wiedza o seksualności człowieka powinna być przekazywana w szkołach. I chociaż opinie o warszawskiej karcie LGBT+ są w większości krytyczne, przekonanie o potrzebie edukacji seksualnej sprawia, że połowa badanych dopuszcza wprowadzenie do szkół tematyki antydyskryminacyjnej i tożsamościowej.
|
|
| Więcej na ten temat wkrótce w komunikacie.
| Prezentowane dane pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego kwietniu 2019.
|
|