UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >

PUBLIKACJE

Kobiety w świecie wzorów i modeli życia
Kafelek tematyczny do publikacji
Młode kobiety pragną wzorować się na osobach, które pokazują media: gwiazdach rozrywki, kultury, sportu lub biznesu. Cenią te osoby za to, że osiągnęły sukces, są szczęśliwe, stanowią wzór udanego życia. Cenią także ich urodę i styl życia.
2025-03-17
Autor: Marcin Głowacki
Nastroje konsumenckie w marcu
Kafelek tematyczny do publikacji
W pierwszych dniach marca, po mniej więcej półtoramiesięcznej przerwie, zapytaliśmy respondentów o nastroje konsumenckie. Interesowało nas, czy badani muszą ograniczać wydatki na bieżące potrzeby czy też udaje im się coś zaoszczędzić, czy dokonują oni większych zakupów bądź inwestycji i czy planują je w najbliższej przyszłości. Zapytaliśmy również o oczekiwania dochodowe oraz inflacyjne, a także o postrzegane perspektywy na przyszłość.
2025-03-13
Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka
Pierwsza tura wyborów prezydenckich – elektoraty pozytywne i negatywne na początku marca
Kafelek tematyczny do publikacji
W publikacji „Preferencje w wyborach prezydenckich na początku marca” przedstawiliśmy aktualne poparcie dla kandydatów w zbliżających się wyborach prezydenckich (tzn. odsetki wskazań na tych, na których badani najchętniej oddaliby głos). W niniejszym opracowaniu dodatkowo prezentujemy tzw. elektoraty potencjalne, czyli odsetki respondentów deklarujących, że zagłosowaliby na daną osobę, gdyby ich kandydat pierwszego wyboru z jakiegoś powodu nie wziął udziału w wyborach (nie startował, zrezygnował itp.), a także tzw. elektoraty negatywne, czyli odsetki respondentów deklarujących, że na pewno nie zagłosowaliby na danego kandydata. Analizie poddano odpowiedzi wszystkich ankietowanych, którzy na początku marca zapowiedzieli uczestniczenie w wyborach prezydenckich niezależnie od deklarowanej pewności udziału w głosowaniu.
2025-03-11
Autor: Barbara Badora
Jak Polacy świętują Dzień Kobiet? (CAWI)
Kafelek tematyczny do publikacji
Na kilka dni przed 8 marca zapytaliśmy dorosłych mieszkańców Polski o ich stosunek do Dnia Kobiet1. Okazuje się, że jest to święto na ogół lubiane przez Polaków (51%) – co piąta osoba zdecydowanie lubi ten dzień (20%), nieco ponad jedna trzecia ma do niego obojętny stosunek (36%), a tylko 13% deklaruje, że nie lubi tego dnia.
2025-03-07
Autor: Marta Bożewicz
Preferencje w wyborach prezydenckich na początku marca
Kafelek tematyczny do publikacji
Największym poparciem wszystkich potencjalnych wyborców – niezależnie od deklarowanej pewności udziału w głosowaniu – cieszy się Rafał Trzaskowski (35%). Około jednej czwartej zagłosowałoby obecnie na Karola Nawrockiego (23%), a nieznacznie mniej – na Sławomira Mentzena (21%). Pozostali uzyskują wyraźnie mniejsze poparcie.
2025-03-07
Autor: Michał Feliksiak
Preferencje partyjne na początku marca (CATI)
Kafelek tematyczny do publikacji
W ostatnich tygodniach utrzymuje się bardzo wysoki poziom zainteresowania uczestnictwem w wyborach parlamentarnych. Gdyby wybory odbywały się na początku marca, udział w nich chciałoby wziąć – według własnych zapowiedzi – ponad cztery piąte uprawnionych do głosowania (86%), tyle samo co w drugiej połowie lutego.
2025-03-06
Autor: Beata Roguska
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry