UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

BS/172/170/96

 

Supermarkety a zwyczaje konsumenckie Polaków

Cena wersji drukowanej: 0.00 zł
1996-11-15
|
Autor: Krzysztof Pankowski
JAKIE SKLEPY LUBIMY

W jakiego typu sklepie bardziej lubi Pan(i) robić zakupy? Czy:
- w sklepie, w którym towary podaje sprzedawca
- w sklepie samoobsługowym /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czym się Pan(i) przede wszystkim kieruje wybierając miejsce swoich zakupów?
- wygodne położenie (blisko domu, pracy, dogodne połączenie)
- niskie ceny
- uprzejma obsługa
- dogodne godziny otwarcia
- duży wybór towarów
- dobre zaopatrzenie, duża liczba dostaw w ciągu dnia
- dobra jakość towarów
- estetyczne, dobre ustawienie, wyeksponowanie towaru
- promocje, obniżki cen - okresowe, w ciągu dnia
- możliwość zaparkowania samochodu
- dodatkowe usługi dla klientów - dostawy do domu. przyjmowanie zamówień
- trudno powiedzieć
- nie robię zakupów /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

W JAKICH SKLEPACH KUPUJEMY NAJCZĘŚCIEJ

Jak często w Pana(i) rodzinie robi się zakupy w następujących miejscach? Czy robi się zakupy (codziennie, jeden raz w tygodniu, jeden lub dwa razy w miesiącu, nie kupujemy w takim miejscu):
- w niewielkim, zwykłym sklepie
- na bazarze, targowisku, na straganach
- w supermarkecie, dużym supersamie
- w hurtowni, półhurtowni
- w sklepie firmowym, patronackim
- bezpośrednio od rolników /tabela/

Czy posiada Pan(i) w swoim gospodarstwie domowym samochód osobowy?
- tak
- nie /tabela wg zlokalizowania dużych supermarketów w centrach miast lub na ich obrzeżach/

ZWYCZAJE KONSUMENCKIE

Gdzie zazwyczaj w Pana(i) rodzinie kupuje się następujące artykuły:
- mleko, nabiał, produkty mleczarskie
- mięso, wędliny, drób
- warzywa i owoce
- mąka, cukier, kasze, makarony
- napoje, soki
- mydło, szampony, pasty do zębów
- proszki do prania /wykresy/

SUPERMARKETY I POLITYKA

Czy, Pana(i) zdaniem - ogólnie rzecz biorąc - istnienie w Polsce dużych supermarketów prowadzonych przez zagraniczne firmy jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma znaczenia dla:
- ludzi takich jak Pan(i) /tabela aneksowa/
- polskiej gospodarki
- polskich producentów
- polskich kupców / właścicieli sklepów /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

Czy rozwój wielkich supermarketów prowadzonych przez zagraniczne firmy zagraża, czy też nie zagraża istnieniu małych polskich sklepów?
- zdecydowanie zagraża
- raczej zagraża
- raczej nie zagraża
- zdecydowanie nie zagraża
- trudno powiedzieć /wykres/

Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić polskich kupców przed konkurencją, między innymi ograniczając ilość zagranicznych supermarketów. Czy Pana(i) zdaniem:
- o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed konkurencją
- władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni sami móc wybrać, gdzie chcą robić zakupy
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabela aneksowa/

Tabele aneksowe
Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności
Cena wersji drukowanej: 0.00 zł
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zespół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Regulami sklepu internetowego

Procedura reklamacji

Odstąpienie od zamówienia

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

Komunikaty z badań

Opinie i Diagnozy

CBOS Flash

CBOS Fokus

Książki

CBOS Trendy

CBOS Podcast

CBOS Lab

CBOS News

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
Logo CBOS
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przejdź na górę Przewiń do góry