2017-01-02
Przedwiteczny marketing w opinii Polakw
Zdecydowana wikszo badanych (73%) zgadza si ze stwierdzeniem, e pojawiajcy si na pocztku listopada boonarodzeniowy wystrj sklepw sprawia, i wita to dla ludzi tylko zakupy, a nie przeycie duchowe. Prawie dwie trzecie (64%) podziela pogld, e przedwczesne dekoracje powoduj, i witeczna atmosfera trwa zbyt dugo, przez co same wita, kiedy nadejd, nie s ju niczym wyjtkowym.
Z drugiej strony, ponad poowa ankietowanych (59%) uwaa, e przedwiteczne promocje oywiaj szare jesienne dni i tworz witeczny, radosny nastrj. Prawie poowa (48%) jest te zdania, e boonarodzeniowe dekoracje przypominaj ludziom o witach odpowiednio wczenie, dziki czemu mona si do nich dobrze przygotowa i zdy ze wszystkim na czas.
W cigu ostatnich trzech lat zmienio si podejcie Polakw do pojawiajcych si ju na pocztku listopada witecznych promocji i dekoracji: wzrosa liczba tych, ktrzy nie aprobuj tego zjawiska, a zmalaa - dostrzegajcych pozytywne jego aspekty.
|
Prezentowane dane pochodz z badania "Aktualne problemy i wydarzenia" (223) zrealizowanego w dniach 4-10 grudnia 2008 r.