UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

CBOSNEWS

16/2018

2018-05-16

Zakupy przez internet

W miesiącu poprzedzającym badanie zakupy online zrobiła nieco ponad połowa użytkowników sieci (51%, tj. jedna trzecia ogółu dorosłych). Grupa ta jest większa niż przez rokiem, a zarazem największa odkąd ją monitorujemy, czyli od 2002 roku. Najwięcej kupujących regularnie online jest wśród użytkowników internetu z wyższym wykształceniem (67%) oraz w wieku 35–44 lata (63%), natomiast najmniej – wśród tych, którzy mają przynajmniej 55 lat (wśród mających od 55 do 64 lat – 27%, a wśród mających 65 lat i więcej – 29%), najsłabiej wykształconych (21% wśród deklarujących wykształcenie podstawowe) i znajdujących się w złej sytuacji materialnej (19%).
Rysunek
Artykuły najchętniej kupowane za pośrednictwem sieci to przede wszystkim odzież i obuwie. W dalszej kolejności są to zabawki i inne artykuły dziecięce, sprzęt elektroniczny, książki, kosmetyki, artykuły motoryzacyjne, a także sprzęt sportowy. Do rzadziej kupowanych należą bilety na pociąg, autobus lub samolot, lekarstwa, dostęp do usług lub treści, żywność oraz multimedia.
Rysunek 1
Więcej na ten temat w komunikacie.
Prezentowane dane pochodzą z badań „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 2002–2018.
 
 
Przewiń do góry
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry