2017-01-02
Czy reklamy s dla dzieci?
W dyskusjach dotyczcych spraw etycznych zwizanych z dziaalnoci reklamow czsto podnoszona jest sprawa reklam adresowanych wycznie do najmodszych. Dzieci s wietnymi odbiorcami reklam i znaczc grup potencjalnych konsumentw. Jednak tworzenie reklam skierowanych bezporednio do dzieci budzi rnego rodzaju zastrzeenia, nie tylko natury etycznej.
Ogromna wikszo ankietowanych (80%, od roku 1997 wzrost o 20 punktw) uwaa, e robienie reklam kierowanych specjalnie do dzieci jest niewaciwe, przy czym ponad dwie pite (44%) wyraa t opini w sposb zdecydowany. Co smy respondent (13%, spadek o 16 punktw) nie widzi nic zego w tego typu reklamach.
Wicej na ten temat w komunikacie.
Prezentowane dane pochodz z bada „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 1996–2011 na reprezentatywnej prbie losowej dorosych Polakw.