UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

CBOSNEWS

31/2018

2018-10-11

Prywatność online

Ogromna większość korzystających z internetu (80%) udostępniła w sieci jakieś prywatne informacje lub materiały, w tym 44% wyłącznie dla ograniczonej grupy odbiorców (osób, firm lub instytucji), a 36% – dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Do najczęściej udostępnianych informacji należą: adres e-mail, który zamieściła w sieci ponad połowa użytkowników (56%, w tym 9% dla wszystkich), zdjęcie, na którym widoczna jest twarz udostępniającego (55%, w tym aż 26% dla wszystkich), a także data urodzenia (51%, w tym 14% dla wszystkich). Obecnie rzadziej niż trzy lata temu użytkownicy zamieszczają online swój adres zamieszkania i e‑mail, datę urodzenia, informacje o lokalizacji (miejscu przebywania) oraz stanie cywilnym (związku). W przypadku dwóch ostatnich typów informacji ubyło osób, które publikują je dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Nieco częściej niż w 2015 roku udostępniane są w sieci materiały wideo, na których można rozpoznać udostępniającego.
Rysunek
Więcej na ten temat w komunikacie.
Prezentowane dane pochodzą z badań „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w lipcu 2015 roku i we wrześniu 2018 roku.
 
 
Przewiń do góry
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry