UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

CBOSNEWS

35/2015

2017-01-02

Jak postrzegamy Niemcw

Trzeciego padziernika mija 25. rocznica zjednoczenia Niemiec. Z corocznych bada prowadzonych przez CBOS od ponad dwudziestu lat wynika, e nastawienie Polakw do zachodnich ssiadw w tym czasie znaczco si poprawio. W naszym sondau zapytalimy o wizerunek typowego Niemca. Na pierwszy plan wysuwaj si okrelenia nawizujce do porzdku i dyscypliny. W tej grupie znalazy si takie cechy jak: dokadny, zorganizowany, zdyscyplinowany, uporzdkowany, punktualny, rzeczowy, konkretny, przestrzegajcy zasad i prawa, uoony, poukadany (cznie 27%). W wizerunek Niemca wpisuj si rwnie inne cechy: pracowity (14%), godny zaufania – sumienny, solidny, uczciwy, rzetelny (14%) oraz zaradny i przedsibiorczy (12%). Pozostae okrelenia wymieniane byy rzadziej.
Rysunek
Prezentowane dane pochodz z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w lipcu 2015.
 
 
Przewiń do góry
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry