2018-12-05
Polityczna aktywność przedwyborcza online
Po wyborach samorządowych sprawdziliśmy, ilu badanych w ciągu poprzedzającego je miesiąca miało styczność z polityką w internecie. Uwzględniliśmy trzy wymiary aktywności: 1) informacyjny – polegający na odbiorze treści politycznych w sieci, 2) deliberatywny – obejmujący rozmowy na tematy polityczne oraz 3) partycypacyjny, czyli angażowanie się w działania w tym zakresie. W ujęciu syntetycznym można powiedzieć, że kontakt online z treściami politycznymi miało w tym czasie blisko sześciu na dziesięciu użytkowników (58%), z kolei aktywność w wymiarze deliberatywnym i partycypacyjnym zadeklarowało po 8% internautów. W porównaniu z poprzednimi wyborami samorządowymi znacznie zwiększyło się korzystanie z treści o tematyce politycznej, zarówno w formie tekstowej, jak i wideo. Dwukrotnie częściej niż wówczas pisano też w sieci na tematy dotyczące polityki.
Więcej na ten temat wkrótce w komunikacie.
Prezentowane dane pochodzą z badań „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 2014 i 2018.