SPOŁECZNE DĄŻENIA EDUKACYJNE
Czy, Pana(i) zdaniem, warto obecnie w Polsce zdobywać wykształcenie?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Zdecydowanie nie
- Raczej nie
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Które z celów życiowych są dla Pana(i) ważne?
- Własny rozwój, samodoskonalenie
- Wykształcenie
- Działanie dla innych, bycie użytecznym
- Niezależność, samodzielność
- Poznawanie świata, podróże
- Szczęście rodzinne
- Uznanie otoczenia
- Ciekawa praca
- Wygodne życie
- Zamożność, duże pieniądze
- Udział we władzy
Najważniejsze motywy kształcenia:
- Rozwój intelektualny, samodoskonalenie
- Niezależność, samodzielność
- Uniknięcie bezrobocia
- Interesujący zawód
- Łatwiejsze życie
- Wysokie zarobki
Czy powinno się obecnie kształcić w szkołach średnich i wyższych mniej czy więcej osób?
- Więcej
- Tyle samo, co obecnie
- Mniej
- Trudno powiedzieć /tabele aneksowe/
APROBATA WYŻSZEGO WYKSZTAŁCENIA
Gdyby obecnie zaczynał Pan(i) jeszcze raz naukę, czy powtórzył(a)by Pan(i) swoją drogę kształcenia?
- Medyczne
- Humanistyczne, nauczycielskie
- Ekonomiczne
- Prawno-administracyjne
- Techniczne
- Związane z usługami, rzemiosłem
- Matematyczno-przyrodnicze
- Rolnicze
ASPIRACJE EDUKACYJNE
Jakiego co najmniej poziomu wykształcenia pragnął(ęła)by Pan(i) dla swojej córki /swojego syna/?
- podstawowe
- średnie ogólnokształcące
- średnie zawodowe
- wyższe zawodowe
- wyższe magisterskie /tabele aneksowe/
Czy ludziom wykształconym w porównaniu z niewykształconymi jest łatwiej czy trudniej:
- zrobić karierę
- uniknąć bezrobocia
- uniknąć biedy, zubożenia
- mieć przyjaciół i uznanie wśród ludzi
- osiągnąć szczęście rodzinne
Aspiracje edukacyjne a poglądy na związek wysokości zarobków z poziomem wykształcenia /wykres/
Zarobki proponowane dla ludzi z wyższym wykształceniem.
Kierunek wykształcenia dzieci:
- Nauczycielskie, pedagogiczne
- Humanistyczno-społeczne
- Prawno-administracyjne
- Ekonomiczno-handlowe
- Matematyczno-przyrodnicze
- Medyczne
- Rolnicze
- Techniczne
- Artystyczne
- Wychowanie fizyczne
- Wojskowe, morskie, policyjne
- Teologiczne
- Usługi typu rzemieślniczego
- Zależy od dziecka (syna, córki)
PORÓWNANIE SZKÓŁ PAŃSTWOWYCH I NIEPAŃSTWOWYCH
Czy szkoły niepaństwowe - tzn. szkoły społeczne, prywatne itp. - są z reguły:
- lepsze niż państwowe
- gorsze niż państwowe?
- takie same jak państwowe
- Trudno powiedzieć
Tabele aneksowe