UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/172/170/96

Supermarkety a zwyczaje konsumenckie Polaków

Autor: Krzysztof Pankowski
|
1996-11-15

JAKIE SKLEPY LUBIMY

W jakiego typu sklepie bardziej lubi Pan(i) robić zakupy? Czy:

- w sklepie, w którym towary podaje sprzedawca

- w sklepie samoobsługowym /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czym się Pan(i) przede wszystkim kieruje wybierając miejsce swoich zakupów?

- wygodne położenie (blisko domu, pracy, dogodne połączenie)

- niskie ceny

- uprzejma obsługa

- dogodne godziny otwarcia

- duży wybór towarów

- dobre zaopatrzenie, duża liczba dostaw w ciągu dnia

- dobra jakość towarów

- estetyczne, dobre ustawienie, wyeksponowanie towaru

- promocje, obniżki cen - okresowe, w ciągu dnia

- możliwość zaparkowania samochodu

- dodatkowe usługi dla klientów - dostawy do domu. przyjmowanie zamówień

- trudno powiedzieć

- nie robię zakupów /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

W JAKICH SKLEPACH KUPUJEMY NAJCZĘŚCIEJ

Jak często w Pana(i) rodzinie robi się zakupy w następujących miejscach? Czy robi się zakupy (codziennie, jeden raz w tygodniu, jeden lub dwa razy w miesiącu, nie kupujemy w takim miejscu):

- w niewielkim, zwykłym sklepie

- na bazarze, targowisku, na straganach

- w supermarkecie, dużym supersamie

- w hurtowni, półhurtowni

- w sklepie firmowym, patronackim

- bezpośrednio od rolników /tabela/

Czy posiada Pan(i) w swoim gospodarstwie domowym samochód osobowy?

- tak

- nie /tabela wg zlokalizowania dużych supermarketów w centrach miast lub na ich obrzeżach/

ZWYCZAJE KONSUMENCKIE

Gdzie zazwyczaj w Pana(i) rodzinie kupuje się następujące artykuły:

- mleko, nabiał, produkty mleczarskie

- mięso, wędliny, drób

- warzywa i owoce

- mąka, cukier, kasze, makarony

- napoje, soki

- mydło, szampony, pasty do zębów

- proszki do prania /wykresy/

SUPERMARKETY I POLITYKA

Czy, Pana(i) zdaniem - ogólnie rzecz biorąc - istnienie w Polsce dużych supermarketów prowadzonych przez zagraniczne firmy jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma znaczenia dla:

- ludzi takich jak Pan(i) /tabela aneksowa/

- polskiej gospodarki

- polskich producentów

- polskich kupców / właścicieli sklepów /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

Czy rozwój wielkich supermarketów prowadzonych przez zagraniczne firmy zagraża, czy też nie zagraża istnieniu małych polskich sklepów?

- zdecydowanie zagraża

- raczej zagraża

- raczej nie zagraża

- zdecydowanie nie zagraża

- trudno powiedzieć /wykres/

Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić polskich kupców przed konkurencją, między innymi ograniczając ilość zagranicznych supermarketów. Czy Pana(i) zdaniem:

- o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed konkurencją

- władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni sami móc wybrać, gdzie chcą robić zakupy

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabela aneksowa/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
22
Badanie:
9645 Aktualne problemy i wydarzenia (77)
Kategorie tematyczne:
Zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe:
zakupy, sklepy, supermarket, zwyczaje konsumenckie, konkurencja, promocje, zachowania konsumenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry