POTOCZNA WIEDZA O REKLAMIE
Która z poniższych opinii jest bliższa Pana(i) poglądom?
- reklama powinna podawać dużo konkretnych informacji o danym produkcie
- reklama nie musi podawać konkretnych informacji o produkcie
- trudno powiedzieć /wykres/
W reklamie można przesadzać mówiąc np. że dany produkt jest "najlepszy", "najzdrowszy", gdyż inaczej nie zwróciłby uwagi na ten produkt
- w żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie
- trudno powiedzieć /wykres/
Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:
- dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić
- dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/
- reklama często decyduje o tym, co kupuję
- reklama na ogół nie ma decydującego wpływu na to, co kupuję
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/
- towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można było go sprzedać
- każdy towar musi być reklamowany, aby można go było sprzedać
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/
- reklama jest niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy przez producentów
- reklama jest konieczna, by producenci mogli rozwijać produkcję
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/
REKLAMA I EMOCJE
Czy reklamy Pana(i) osobiście częściej:
- drażnią, denerwują czy też odprężają
- zniechęcają czy też zachęcają
- nudzą czy też ciekawią
- śmieszą czy też są zbyt poważne
- dezinformują czy też dobrze informują /tabela - wg badań - V‘92, III‘93, IX‘94, X‘96/
ZAINTERESOWANIE REKLAMĄ
Na co przede wszystkim zwraca Pan(i) uwagę w reklamach?
- jaki produkt jest reklamowany
- jakie są cechy, zalety reklamowanego produktu
- jaka firma się reklamuje
- na to, czy reklama jest dobrze, ładnie wykonana
- na fabułę, na to, czy jest ciekawa historyjka
- na osoby reklamujące produkt
- na muzykę towarzyszącą reklamie
- gdzie reklamowany produkt może być dostępny
- na coś innego /tabela wg terminów badań - IX‘94, X‘96/
WIARYGODNOŚĆ REKLAM
Czy informacje o reklamowanych towarach przed ich zakupem stara się Pan(i) potwierdzić w innym źródle?
- zawsze
- przeważnie tak
- nigdy
- rzadko /wykres wg badań XI‘94, X‘96/
JAKIE REKLAMY TELEWIZYJNE LUBIMY
Odpowiedzi na pytanie otwarte: Wymień opisz reklamę która najbardziej Ci się podoba?
- reklamy wykorzystujące w swojej fabule tradycję i typowo polskie motywy
- reklamy z małymi dziećmi
- reklamy zawierające motyw rodziny i domowego ogniska
wśród reklam produktów:
- reklamy kosmetyków
- reklamy dżinsów
- reklamy margaryny
WIZERUNEK REKLAMUJĄCEJ SIĘ FIRMY
Jeśli jakaś firma reklamuje swoje produkty, to czy oznacza to dla Pana(i), że firma ta: /firma polska, firma zagraniczna/
- dba o swoje interesy
- chce wejść na rynek z nieznanym towarem
- nie może sprzedać danego produktu
- jest bogata
- dba o klienta
- dba o swoje dobre imię
- nie może sprostać wzrastającej konkurencji
- jest dynamiczna
- ma kłopoty finansowe
- jest solidna
- ma towary wysokiej jakości
- jest godna zaufania, uczciwa
- jest ekspansywna, agresywna za wszelką cenę /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96/
REKLAMY DLA DZIECI
Czy, Pana(i) zdaniem robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe /wykres/
Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:
- dzięki reklamom dzieci dowiadują się wielu ciekawych i pożytecznych rzeczy czy też
- oglądając reklamy dzieci nabierają mylnego pojęcia o świecie
- reklamy to dobra rozrywka dla dzieci czy też
- reklamy nie są dobrą rozrywka dla dzieci
- dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom czy też
- przez reklamy dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy /tabela/