UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/181/179/96

Polacy o reklamie

Autor: Piotr Radkiewicz
|
1996-12-03

POTOCZNA WIEDZA O REKLAMIE

Która z poniższych opinii jest bliższa Pana(i) poglądom?

- reklama powinna podawać dużo konkretnych informacji o danym produkcie

- reklama nie musi podawać konkretnych informacji o produkcie

- trudno powiedzieć /wykres/

W reklamie można przesadzać mówiąc np. że dany produkt jest "najlepszy", "najzdrowszy", gdyż inaczej nie zwróciłby uwagi na ten produkt

- w żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie

- trudno powiedzieć /wykres/

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:

- dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić

- dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/

- reklama często decyduje o tym, co kupuję

- reklama na ogół nie ma decydującego wpływu na to, co kupuję

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/

- towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można było go sprzedać

- każdy towar musi być reklamowany, aby można go było sprzedać

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/

- reklama jest niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy przez producentów

- reklama jest konieczna, by producenci mogli rozwijać produkcję

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96/

REKLAMA I EMOCJE

Czy reklamy Pana(i) osobiście częściej:

- drażnią, denerwują czy też odprężają

- zniechęcają czy też zachęcają

- nudzą czy też ciekawią

- śmieszą czy też są zbyt poważne

- dezinformują czy też dobrze informują /tabela - wg badań - V‘92, III‘93, IX‘94, X‘96/

ZAINTERESOWANIE REKLAMĄ

Na co przede wszystkim zwraca Pan(i) uwagę w reklamach?

- jaki produkt jest reklamowany

- jakie są cechy, zalety reklamowanego produktu

- jaka firma się reklamuje

- na to, czy reklama jest dobrze, ładnie wykonana

- na fabułę, na to, czy jest ciekawa historyjka

- na osoby reklamujące produkt

- na muzykę towarzyszącą reklamie

- gdzie reklamowany produkt może być dostępny

- na coś innego /tabela wg terminów badań - IX‘94, X‘96/

WIARYGODNOŚĆ REKLAM

Czy informacje o reklamowanych towarach przed ich zakupem stara się Pan(i) potwierdzić w innym źródle?

- zawsze

- przeważnie tak

- nigdy

- rzadko /wykres wg badań XI‘94, X‘96/

JAKIE REKLAMY TELEWIZYJNE LUBIMY

Odpowiedzi na pytanie otwarte: Wymień opisz reklamę która najbardziej Ci się podoba?

- reklamy wykorzystujące w swojej fabule tradycję i typowo polskie motywy

- reklamy z małymi dziećmi

- reklamy zawierające motyw rodziny i domowego ogniska

wśród reklam produktów:

- reklamy kosmetyków

- reklamy dżinsów

- reklamy margaryny

WIZERUNEK REKLAMUJĄCEJ SIĘ FIRMY

Jeśli jakaś firma reklamuje swoje produkty, to czy oznacza to dla Pana(i), że firma ta: /firma polska, firma zagraniczna/

- dba o swoje interesy

- chce wejść na rynek z nieznanym towarem

- nie może sprzedać danego produktu

- jest bogata

- dba o klienta

- dba o swoje dobre imię

- nie może sprostać wzrastającej konkurencji

- jest dynamiczna

- ma kłopoty finansowe

- jest solidna

- ma towary wysokiej jakości

- jest godna zaufania, uczciwa

- jest ekspansywna, agresywna za wszelką cenę /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96/

REKLAMY DLA DZIECI

Czy, Pana(i) zdaniem robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe /wykres/

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:

- dzięki reklamom dzieci dowiadują się wielu ciekawych i pożytecznych rzeczy czy też

- oglądając reklamy dzieci nabierają mylnego pojęcia o świecie

- reklamy to dobra rozrywka dla dzieci czy też

- reklamy nie są dobrą rozrywka dla dzieci

- dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom czy też

- przez reklamy dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy /tabela/

Liczba stron:
13
Badanie:
9645 Aktualne problemy i wydarzenia (77)
Kategorie tematyczne:
Społeczeństwo, Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, dzieci, telewizja, wiarygodność informacji, wizerunek firmy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry