Skąd dzieci czerpią informacje o procesach politycznych w Polsce:
- środki masowego przekazu (telewizja, radio, prasa)
- od rodziców
- ze szkoły
- od grup rówieśniczych
/omówienie w tekście/
Zestawienie ocen znaczenia wybranych cech i wartości dla rodziców, jak i wpływu szkoły na ich kształtowanie wśród dzieci. Cechy postawy życiowej:
- uczciwość i prawdomówność
- solidność i odpowiedzialność w pracy (nauce)
- odwaga w wypowiadaniu i obronie własnego zdania
- miłość i przywiązanie do ojczyzny
- szacunek dla państwa i władzy
- aprobata ustroju socjalistycznego
- ukształtowanie naukowego, świeckiego poglądu na świat
- rzetelne wykonywanie praktyk religijnych
/tabela/
Ogólna ocena szkoły jako instytucji kształtującej i wychowującej:
- poziom kwalifikacji zawodowych i wiedzy ogólnej nauczycieli
- sposób podejścia do dzieci i umiejętność przekazywania wiedzy
- uczciwość i sprawiedliwość nauczycieli
- zainteresowanie wychowawców problemami ucznia
- warunki materialne szkoły
/omówienie w tekście/
Pytanie otwarte dotyczące:
* zalet szkoły:
- wysoki poziom nauczania
- dobrzy nauczyciele
- dobre warunki nauki
- prawidłowa opieka wychowawcza
- dobre metody nauczania, zaangażowani nauczyciele, dobra organizacja pracy szkoły
* wad szkoły:
- złe warunki nauki
- zmianowość zajęć lekcyjnych
- małe zainteresowanie problemami uczniów
- słaba dyscyplina
- niemoralna postawa nauczycieli
- niesprawiedliwość i tendencyjność w ocenianiu uczniów
Do kogo zwrócilibyśmy się o pomoc w przypadku zagrożenia dziecka narkomanią:
- do pedagoga (psychologa) szkolnego
- do wychowawcy klasy
- do współmałżonka
/omówienie w tekście/