UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/164/164/97

Polacy o reklamie i reklamodawcach

Autor: Krzysztof Pankowski
|
1997-12-19

REKLAMY W OCENIE ODBIORCÓW

Czy reklamy - Pana osobiście - częściej:

- drażnią, denerwują

czy też

- odprężają, bawią

- nudzą

czy też

- ciekawią oraz /tabela aneksowa/

- zniechęcają

czy też

- zachęcają oraz /tabela aneksowa/

- śmieszą

czy też

- są zbyt poważne

- dezinformują

czy też

- dobrze informują oraz /tabela aneksowa/ i /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97/

Czy informacje o reklamowanych towarach przed ich zakupem stara się Pan potwierdzać w innym źródle?

- zawsze

- przeważnie

- rzadko

- nigdy

- trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/

Na co przede wszystkim zwraca Pan uwagę w reklamach?

Proszę wziąć pod uwagę zarówno reklamy telewizyjne, jak i inne rodzaje reklam.

- Jaki produkt jest reklamowany

- Jakie są cechy, zalety reklamowanego produktu

- Jaka firma się reklamuje

- Na to, czy reklama jest dobrze, ładnie wykonana

- Na fabułę, na to czy jest to ciekawa historyjka

- Na osoby reklamujące produkt

- Gdzie reklamowany produkt może być dostępny

- Na muzykę towarzyszącą reklamie

- na coś innego /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/

UŻYTECZNOŚĆ REKLAM

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu bliższe.

- Dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić

- Dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

- Reklama często decyduje o tym, co kupuję

- Reklama na ogół nie ma decydującego wpływu na to, co kupuję

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/

- Towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można było go sprzedać

- Każdy towar musi być reklamowany, aby można było go sprzedać

- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

DO CZEGO SŁUŻY REKLAMA

Jeśli jakaś firma reklamuje swoje produkty, to czy oznacza to dla Pana, że firma ta:

- dba o swoje interesy

- chce wejść na rynek z nieznanym towarem

- nie może sprzedać danego produktu

- jest bogata

- dba o klienta

- dba o swoje dobre imię

- nie może sprostać wzrastającej konkurencji

- jest dynamiczna

- ma kłopoty finansowe

- jest solidna

- jest godna zaufania, uczciwa

- ma towary wysokiej jakości

- jest agresywna, za wszelką cenę chce wejść na rynek z nieznanym towarem /tabela wg badań dla firm polskich, firm zagraniczncyh V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97/

Które z poniższych stwierdzeń jest Panu bliższe?

- Reklama jest niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy przez producentów

czy też

- Reklama jest konieczna, by producenci mogli rozwijać produkcję

- trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/

JAKA POWINNA BYĆ REKLAMA

Która z poniższych opinii jest bliższa Pana poglądom?

- Reklama powinna podawać dużo konkretnych informacji o danym produkcie

- Reklama nie musi podawać konkretnych informacji o produkcie

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

- W reklamie można przesadzać, mówiąc np., że dany produkt jest "najlepszy", "najzdrowszy", gdyż inaczej nikt nie zwróciłby uwagi na ten produkt

- W żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/

REKLAMA I DZIECKO

Czy, Pana zdaniem, robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe?

- zdecydowanie właściwe

- raczej właściwe

- raczej niewłaściwe

- zdecydowanie niewłaściwe

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu bliższe.

- Reklamy to dobra rozrywka dla dzieci

- Reklamy nie są dobrą rozrywką dla dzieci

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/

- Dzięki reklamom dzieci dowiadują się wielu ciekawych i pożytecznych rzeczy

- Oglądając reklamy dzieci nabierają mylnego pojęcia o świecie

- trudno powiedzieć /tabela wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

- Dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom

- Z powodu reklam dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
25
Badanie:
9747 Aktualne problemy i wydarzenia (90)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, dzieci, zachowania konsumenckie, wizerunek firmy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry