REKLAMY W OCENIE ODBIORCÓW
Czy reklamy - Pana osobiście - częściej:
- drażnią, denerwują
czy też
- odprężają, bawią
- nudzą
czy też
- ciekawią oraz /tabela aneksowa/
- zniechęcają
czy też
- zachęcają oraz /tabela aneksowa/
- śmieszą
czy też
- są zbyt poważne
- dezinformują
czy też
- dobrze informują oraz /tabela aneksowa/ i /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97/
Czy informacje o reklamowanych towarach przed ich zakupem stara się Pan potwierdzać w innym źródle?
- zawsze
- przeważnie
- rzadko
- nigdy
- trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/
Na co przede wszystkim zwraca Pan uwagę w reklamach?
Proszę wziąć pod uwagę zarówno reklamy telewizyjne, jak i inne rodzaje reklam.
- Jaki produkt jest reklamowany
- Jakie są cechy, zalety reklamowanego produktu
- Jaka firma się reklamuje
- Na to, czy reklama jest dobrze, ładnie wykonana
- Na fabułę, na to czy jest to ciekawa historyjka
- Na osoby reklamujące produkt
- Gdzie reklamowany produkt może być dostępny
- Na muzykę towarzyszącą reklamie
- na coś innego /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/
UŻYTECZNOŚĆ REKLAM
Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu bliższe.
- Dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić
- Dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
- Reklama często decyduje o tym, co kupuję
- Reklama na ogół nie ma decydującego wpływu na to, co kupuję
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/
- Towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można było go sprzedać
- Każdy towar musi być reklamowany, aby można było go sprzedać
- trudno powiedzieć /wykres wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
DO CZEGO SŁUŻY REKLAMA
Jeśli jakaś firma reklamuje swoje produkty, to czy oznacza to dla Pana, że firma ta:
- dba o swoje interesy
- chce wejść na rynek z nieznanym towarem
- nie może sprzedać danego produktu
- jest bogata
- dba o klienta
- dba o swoje dobre imię
- nie może sprostać wzrastającej konkurencji
- jest dynamiczna
- ma kłopoty finansowe
- jest solidna
- jest godna zaufania, uczciwa
- ma towary wysokiej jakości
- jest agresywna, za wszelką cenę chce wejść na rynek z nieznanym towarem /tabela wg badań dla firm polskich, firm zagraniczncyh V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97/
Które z poniższych stwierdzeń jest Panu bliższe?
- Reklama jest niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy przez producentów
czy też
- Reklama jest konieczna, by producenci mogli rozwijać produkcję
- trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘94, X‘96, XI‘97/
JAKA POWINNA BYĆ REKLAMA
Która z poniższych opinii jest bliższa Pana poglądom?
- Reklama powinna podawać dużo konkretnych informacji o danym produkcie
- Reklama nie musi podawać konkretnych informacji o produkcie
- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
- W reklamie można przesadzać, mówiąc np., że dany produkt jest "najlepszy", "najzdrowszy", gdyż inaczej nikt nie zwróciłby uwagi na ten produkt
- W żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie
- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/
REKLAMA I DZIECKO
Czy, Pana zdaniem, robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe?
- zdecydowanie właściwe
- raczej właściwe
- raczej niewłaściwe
- zdecydowanie niewłaściwe
- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu bliższe.
- Reklamy to dobra rozrywka dla dzieci
- Reklamy nie są dobrą rozrywką dla dzieci
- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/
- Dzięki reklamom dzieci dowiadują się wielu ciekawych i pożytecznych rzeczy
- Oglądając reklamy dzieci nabierają mylnego pojęcia o świecie
- trudno powiedzieć /tabela wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
- Dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom
- Z powodu reklam dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy
- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘96, XI‘97/ oraz /tabela aneksowa/
Tabele aneksowe