POTRZEBA PRZEPROWADZENIA REFORMY EDUKACJI
Jak Pan(i) uważa, czy obecnie w Polsce jest potrzebna reforma szkolnictwa czy też nie?
- jest potrzebna, ale inne sprawy kraju są ważniejsze
- jest potrzebna i pilna
- jest niepotrzebna
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg badań V‘96 - III‘99/ oraz /tabela wg elektoratów/ oraz /tabela wg stosunku do rządu/ oraz /tabela aneksowa/
STOPIEŃ POINFORMOWANIA O PROJEKCIE MEN
Od 1 września wchodzi w życie reforma szkolnictwa. Jak określiłby Pan swoją wiedzę na temat planowanej reformy?
- słyszałem o reformie, ale dokładnie nie wiem, na czym mają polegać zmiany
- wiem, na czym mają polegać zmiany
- nic, nie słyszałem na ten temat i ta sprawa mnie nie interesuje /wykres/ oraz /tabela wg badań IV‘98, III‘99/ oraz /tabela wg elektoratów/ oraz /tabela wg stosunku do rządu/ rodzaje trudności
SPOŁECZNE POPARCIE DLA ZAŁOŻEŃ PROJEKTU REFORMY MEN
Czy popiera Pan(i), czy też nie, następujące propozycje reformy systemu szkolnictwa?
- Wynagrodzenie nauczycieli będzie zależeć od ich kwalifikacji i jakości pracy
- Po szkole zawodowej uczniowie będą mogli uczyć się w liceum uzupełniającym kończącym się maturą
- Zdany egzamin maturalny zapewni młodzieży wstęp na studia (bez egzaminu wstępnego)
- Wyniki egzaminu końcowego po gimnazjum pozwolą młodzieży wybrać - albo trzyletnie liceum kończące się maturą, albo dwuletnią szkołę zawodową
- Zostanie przeprowadzona wszechstronna reforma programów nauczania
- Dotychczasowa szkoła podstawowa zostanie podzielona na dwa etapy: 6-letnią szkołę podstawową i obowiązkowe 3-letnie gimnazjum
- Powstanie niezależny od szkoły system oceniania i egzaminowania uczniów
- Zarządzanie publicznymi szkołami podstawowymi i gimnazjami zostanie przekazane samorządom gminnym, natomiast liceami i szkołami zawodowymi - samorządom powiatowym
/tabela wg badań IV ‘98 III ‘99 IV ‘98 III ‘99 IV ‘98 III ‘99/ oraz /tabela wg elektoratów/ oraz /tabela wg stosunku do rządu/
NADZIEJE I OBAWY
Czy ogólnie rzecz biorąc, proponowana reforma szkolnictwa budzi w Panu osobiście:
- raczej nadzieje niż obawy
- tyle samo obaw, co nadziei
- raczej obawy niż nadzieje
- jest mi to obojętne
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg badań IV‘98. III‘99/ oraz /tabela wg elektoratów/ oraz /tabela wg stosunku do rządu/ oraz /tabela aneksowa/
PIERWSZE PROBLEMY I TRUDNOŚCI SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH
Czy w Pana miejscu zamieszkania, gminie, pojawiają się już jakieś problemy, trudności związane z przygotowaniami do reformy szkolnictwa?
- tak
- nie
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Czy są to problemy, trudności związane z:
- lokalizacją, umiejscowieniem gimnazjum
- brakiem w gminie pieniędzy na reformę
- dowozem dzieci do gimnazjum
- likwidacją szkoły podstawowej
- Inne problemy /tabela/ oraz /tabela wg miejsca zamieszkania/
Nasilenie problemów związanych z przygotowaniami do reformy szkolnictwa /tabela/
Występowanie problemów, trudności i związanych z przygotowaniami do reformy.
- nie występują żadne trudności
- występują ( 1 - 2) rodzaje trudności
- występują 3 - 5)- rodzaje trudności /wykres dla miasta i wsi/
Tabele aneksowe