UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/110/99

Polacy, Czesi i Węgrzy o edukacji w swoich krajach

Autor: Bogna Wciórka
|
1999-07-12

OCENA POZIOMU KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PUBLICZNYCH

Oceny obecnego poziomu kształcenia w:

- publicznych szkołach podstawowych

Pozytywna

Negatywna

Trudno powiedzieć

- publicznych szkołach średnich kończących się maturą (licea, technika)

Pozytywna

Negatywna

Trudno powiedzieć

- publicznych uczelniach wyższych

Pozytywna

Negatywna

Trudno powiedzieć /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

OCENA DOSTĘPU MŁODZIEŻY DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ ŚREDNICH ORAZ WYŻSZYCH

Jak ocenia Pan(i) obecne możliwości kształcenia się w publicznych szkołach średnich kończących się maturą (licea, technika) Czy są one, Pana(i) zdaniem:

- prawie takie same dla dzieci z bogatych i biednych rodzin

- większe dla dzieci z bogatych rodzin

- możliwości kształcenia się w nich mają dzieci tylko z bogatych rodzin

-Trudno powiedzieć /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Jak ocenia Pan(i) obecne możliwości kształcenia się w publicznych uczelniach wyższych. Czy są one, Pana(i) zdaniem:

- prawie takie same dla dzieci z bogatych i biednych rodzin

- większe dla dzieci z bogatych rodzin

- możliwości kształcenia się w nich mają dzieci tylko z bogatych rodzin

-Trudno powiedzieć /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

PROGNOZY DOTYCZĄCE DOSTĘPU MŁODZIEŻY DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ ŚREDNICH ORAZ WYŻSZYCH

Jak Pan(i) sądzi, czy w niedalekiej przyszłości możliwości kształcenia się młodzieży w publicznych szkołach średnich kończących się maturą (licea, technika) będą:

- prawie takie same dla dzieci z bogatych i biednych rodzin

- większe dla dzieci z bogatych rodzin

- możliwości kształcenia się w nich będą miały dzieci tylko z bogatych rodzin

-Trudno powiedzieć /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Jak Pan(i) sądzi, czy w niedalekiej przyszłości możliwości kształcenia się młodzieży w publicznych uczelniach wyższych będą:

- prawie takie same dla dzieci z bogatych i biednych rodzin

- większe dla dzieci z bogatych rodzin

- możliwości kształcenia się w nich będą miały dzieci tylko z bogatych rodzin

- Trudno powiedzieć /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Wskazania ankietowanych określających jako prawie równe możliwości kształcenia się młodzieży z bogatych i biednych rodzin:

- w publicznych szkołach średnich

- w publicznych szkołach wyższych /tabela wg ocen i prognoz wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

SPOŁECZNE POPARCIE DLA SZKOLNICTWA NIEPUBLICZNEGO

Czy, ogólnie rzecz biorąc, popiera Pan(i), czy też nie, istnienie obok szkół publicznych również:

- prywatnych szkół podstawowych

- prywatnych szkół średnich

- prywatnych uczelni wyższych /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

ANEKS

Tabela 1

Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny poziom kształcenia w:

- publicznych szkołach podstawowych

- publicznych szkołach średnich kończących się maturą (licea, technika)

- publicznych uczelniach wyższych /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Tabela 2.

Czy, ogólnie rzecz biorąc, popiera Pan(i), czy też nie, istnienie obok szkół publicznych również [...]

- prywatnych szkół podstawowych

- prywatnych szkół średnich

- prywatnych uczelni wyższych /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Tabela 3.

Respondenci mający dzieci:

- uczące się w szkołach podstawowych

- starsze, kształcące się /tabela wg badań w Czechach, w Polsce i na Węgrzech/

Liczba stron:
7
Badanie:
9921 Aktualne problemy i wydarzenia (109)
Kategorie tematyczne:
Polacy - Czesi - Słowacy - Węgrzy o ..., Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
szkolnictwo, szkoła, edukacja, Polska, Czechy, Węgry, młodzież, szkoła prywatna
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry