UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/2/2000

Polacy o reklamie

Autor: Krzysztof Pankowski
|
2000-01-05

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:

- Towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można go było sprzedać

czy też

- Każdy towar musi być reklamowany, aby można go było sprzedać

- Trudno powiedzieć

- Dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić

czy też

- Dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują

- Trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań VIII‘93, XI‘94, X‘96, XI‘99/

CZY POLACY LUBIĄ REKLAMY?

Jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?

- Nie lubię reklam, ale zmuszony jestem je oglądać lub wysłuchiwać

- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham

- W zasadzie lubię reklamy

- Trudno powiedzieć /tabela aneksowa/

Czy reklamy Pana(ią) osobiście częściej:

- nudzą

czy też

- ciekawią

- zniechęcają

czy też

- zachęcają

- dezinformują

czy też

- dobrze informują

- drażnią, denerwują

czy też

- odprężają, bawią /tabela wg terminów badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97, XI‘99/

Co najczęściej Pan(i) robi podczas nadawania reklam w telewizji?

- Oglądam tak samo jak inne programy

- Oglądam, ale mniej uważnie niż inne programy

- Robię coś innego w tym samym pomieszczeniu, w którym jest telewizor

- Wychodzę zrobić coś w innym pomieszczeniu

- Wyłączam telewizor lub przełączam na inny program

- Jest różnie, zależy od sytuacji

- Trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘92, III‘93, XI‘99/ oraz /tabela aneksowa/

DLACZEGO POLACY NIE LUBIĄ REKLAM

Czy drażni Pana(ią) w reklamach to, że:

- są zbyt często powtarzane, jest ich za dużo

- udają, że informują, a tak naprawdę zachęcają do wydawania pieniędzy

- są kłamliwe - pokazują produkty i rzeczy lepszymi niż są w rzeczywistości

- pokazują produkty i rzeczy, na które wielu ludzi nie stać

- grają na uczuciach - wykorzystują urok dzieci lub sympatycznych zwierząt, żeby nakłonić ludzi do kupna reklamowanych produktów

- są prostackie, podlizują się najbardziej pospolitym gustom

- są niezrozumiałe, często nie wiadomo, o co w nich chodzi

- często wywołują niesmak, są nieprzyzwoite

- zaśmiecają pamięć - zapamiętuje się je, czy się tego chce, czy nie

- są robione dla konsumentów w innych krajach, przenoszą obce wzory kulturowe

- prezentują obraz świata, który mnie odstręcza

Trudno powiedzieć

STOSUNEK DO REKLAMOWANIA ALKOHOLU I REKLAM "BEZALKOHOLOWYCH"

Czy, Pana zdaniem, w Polsce reklamowanie towarów i produktów powinno być w jakiś sposób ograniczone czy też powinno się pozwolić na reklamowanie wszystkich produktów i towarów, które są u nas legalne?

- Raczej powinno być ograniczone

- Zdecydowanie powinno być ograniczone

- Raczej nie powinno być ograniczone

- Zdecydowanie nie powinno być ograniczone

- Trudno powiedzieć

Czy, Pana(i) zdaniem, w Polsce powinien istnieć prawny zakaz:

- reklamowania mocnych wyrobów alkoholowych, takich jak wódka czy wino

- reklamowania wyrobów tytoniowych, papierosów

- reklam telewizyjnych i radiowych skierowanych do dzieci i młodzieży

- reklamowania niskoprocentowych alkoholi, takich jak piwo /tabele aneksowe/

Ostatnio spotykamy wiele przykładów omijania obowiązujących w Polsce zakazów reklamowania alkoholu, np. piwa, poprzez reklamowanie samej marki lub napojów bezalkoholowych produkowanych pod tą samą marką. Czy, Pana(i) zdaniem, powinno się zakazać tego typu reklam czy też nie?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

TEMATY DRAŻLIWE

Jaki jest Pana(i) stosunek do nadawanych w telewizji reklam:

- prezerwatyw /tabela aneksowa/

- towarów drogich, luksusowych i niedostępnych dla ogółu

- podpasek /tabela aneksowa/

- innych produktów higieny intymnej

- papieru toaletowego

- zabawek dla dzieci

- proszków do prania

- słodyczy

- lekarstw, witamin

Tabele aneksowe

Liczba stron:
21
Badanie:
9939 Aktualne problemy i wydarzenia (114)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, alkohol
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry