UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/87/2001

Czy polskie szkoły wywiązują się ze swoich zadań? Szkolnictwo i reforma edukacji po czterech semestrach doświadczeń

Autor: Bogna Wciórka
|
2001-06-29

OGÓLNE OCENY SYSTEMU SZKOLNICTWA I ZMIAN ZWIĄZANYCH Z REFORMĄ

Czy polski system szkolnictwa ocenia Pan(i), ogólnie rzecz biorąc, jako:

- zdecydowanie dobry

- raczej dobry

- raczej zły

- zdecydowanie zły

-Trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań IV‘98, VI‘01/ oraz /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie szkolnictwo funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- Znacznie lepiej

- Trochę lepiej

- Ani lepiej, ani gorzej

- Trochę gorzej

- Trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań VI, X‘00, I, VI‘01/ oraz /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

OCENA WYBRANYCH DZIEDZIN SZKOLNICTWA

Jak Pan(i) sądzi, czy obecnie polskie szkoły na ogół:

- zapewniają uczniom wychowanie religijne

- dysponują wykwalifikowaną kadrą nauczycielską

- współpracują z rodzicami uczniów /tabela aneksowa/

- zapewniają uczniom wysoki poziom wiedzy /tabela aneksowa/

- uczą samodzielnego myślenia

- rozwijają zainteresowania

- uczą patriotyzmu, miłości do ojczyzny

- dbają o rozwój fizyczny uczniów /tabela aneksowa/

- uczą współpracy, współdziałania przy rozwiązywaniu problemów

- przygotowują do życia w rodzinie /tabela aneksowa/

- zapewniają uczniom odpowiednią opiekę zdrowotną /tabela aneksowa/

- zapewniają uczniom bezpieczeństwo, chronią przed narkomanią i przemocą

- przygotowują do aktywnego uczestnictwa w życiu swojego środowiska społecznego

- uczą radzenia sobie z problemami, jakie niesie współczesne życie /tabela aneksowa/

- przygotowują do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i politycznym kraju /tabela aneksowa/

- zapewniają równy start życiowy młodzieży z różnych środowisk społecznych /tabela aneksowa/

/IV‘98, VI‘01/ oraz /tabela wg gospodarstw domowych w których są uczniowie i nie ma uczniów/

SZKOŁA NA TLE INNYCH INSTYTUCJI, KTÓRE KSZTAŁCĄ I WYCHOWUJĄ

W dzisiejszych czasach młodzi ludzie kształcąc się korzystają z różnych źródeł wiedzy. Jak Pan(i) sądzi,

czy obecnie [. . .] mają duży czy raczej mały wpływ na poziom wiedzy dzieci i młodzieży?

- nauczyciele

- książki

- telewizja

- Internet

- rówieśnicy, koledzy, przyjaciele

- czasopisma młodzieżowe

- rodzice

- radio

- księża, katecheci, Kościół

- harcerstwo

- domy kultury, kluby młodzieżowe

- kino

- dziadkowie

/tabela: duży, mały, trudno powiedzieć/

Wychowanie młodego człowieka podlega różnym wpływom. Jak Pan(i) sądzi, czy obecnie [. . . ] mają duży

czy raczej mały wpływ na wychowanie dzieci i młodzieży?

- rodzice

- telewizja

- rówieśnicy, koledzy, przyjaciele

- nauczyciele

- czasopisma młodzieżowe

- Internet

- dyskoteki

- książki

- dziadkowie

- księża, katecheci, Kościół

- radio

- harcerstwo

- domy kultury, kluby młodzieżowe

- kino

/tabela: duży, mały, trudno powiedzieć/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
22
Badanie:
200117 Aktualne problemy i wydarzenia (133)
Kategorie tematyczne:
Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
szkoła, reforma szkolnictwa, szkolnictwo, nauczyciel, wychowanie, edukacja, system edukacji, wiedza
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry