PRZESUNIĘCIE TERMINU
Nowa minister edukacji zdecydowała o przesunięciu terminu przeprowadzenia tzw. Nowej matury do roku 2005, a więc do czasu, kiedy maturę zdawać będzie młodzież objęta reformą edukacji. Czy uważa Pan(i), że decyzja przesunięcia o kilka lat wprowadzenia nowych zasad egzaminu maturalnego jest słuszna czy też niesłuszna?
- Zdecydowanie słuszna
- Raczej słuszna
- Raczej niesłuszna
- Zdecydowanie niesłuszna
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Tegoroczni maturzyści będą mogli sami wybrać, czy chcą zdawać maturę według starych zasad czy według nowych zasad, które miały być początkowo wprowadzone już w tym roku.
Czy, Pana(i) zdaniem, taka możliwość wyboru - zdawanie matury według starych lub nowych zasad - jest rozwiązaniem dobrym czy też niedobrym dla tegorocznych maturzystów?
- Raczej dobrym
- Zdecydowanie dobrym
- Raczej niedobrym
- Zdecydowanie niedobrym
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
SPOSOBY OCENIANIA
Jak Pan(i) uważa, czy młodzieży zdającej egzaminy maturalne jest lepiej:
- jeśli wyniki egzaminów są oceniane przez nauczycieli ze szkoły, w której młodzież się uczyła
- jeśli wyniki egzaminów oceniane są przez niezależnych ekspertów spoza szkoły
- Trudno powiedzieć /tabela aneksowa/
SPRAWA MATEMATYKI
Jak Pan(i) sądzi, czy egzaminy z matematyki na maturze powinni zdawać wszyscy uczniowie czy też tylko ci, którym to jest potrzebne ze względu na przyszłe studia?
- Tylko ci, którym to jest potrzebne
- Wszyscy uczniowie
- Trudno powiedzieć /tabela aneksowa/
Tabele aneksowe