UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/54/3/87

Problemy obsługi ludności w świetle dotychczasowych badań CBOS

Autor: brak informacji
|
1987-02-03

Dolegliwe sprawy:

- Konieczność stania w kolejkach

- Konieczność kupowania tego, co jest, a nie tego, co się chce

- Konieczność zabiegania o przychylność sprzedawców

- Niska jakość kupowanych towarów i usług

- Niedostępność wielu towarów i usług na rynku krajowym

- Podwyżki cen artykułów powszechnego użytku i usług

- Marnotrawstwo czasu ludzi i energii życiowej

- Stosunek administracji do obywateli

Czy i kiedy, Pana(i) zdaniem, sprawy te w naszym kraju nie będą tak dolegliwe jak obecnie dla ludzi takich, jak Pan(i)?

zasadnicza poprawa nastąpi w okresie

- 1-2 lata

- 3-5 lat

- dłuższym niż 5 lat

nic się nie zmieni, będzie tak samo, jak jest obecnie

sytuacja będzie się pogarszać

1. OBSZARY NIEZADOWOLENIA SPOŁECZNEGO

"Jakie problemy i instytucje wybraliby do kontroli, gdyby byli członkami społecznej grupy kontrolnej?"

Lista instytucji

1. Handel, sklepy, targowiska

2. Administracja państwowa centralna i terenowa, urzędy, instytucje, biura

3. Zakłady pracy i instytucje

4. Budownictwo, przedsiębiorstwa budowlane

5. Spółdzielnie mieszkaniowe, zarządy budynków, ADM, gospodarka lokalowa

6. SKR-y, GS-y, punkty skupu, banki rolne

7. Zakłady produkujące żywność, zakłady mięsne, piekarnie, mleczarnie itd..

Lista zjawisk i spraw

1. Problemy funkcjonowania handlu i zaopatrzenia ludności

2. Marnotrawstwo i niegospodarność

3. Biurokracja, lekceważący stosunek do interesantów w urzędach

4. Łapownictwo, kumoterstwo, klikowość

5. Przydziały mieszkań, kontrola spółdzielni mieszkaniowych

6. Przydziały towarów deficytowych, sprawiedliwy rozdział dóbr

7. Wydajność, jakość i dyscyplina pracy, organizacja pracy

8. Problemy lecznictwa, warunki leczenia, dostępność, stosunek do pacjentów

9. Spekulacja

10. Problemy budownictwa mieszkaniowego, bałagan na placach budów, wykorzystanie materiałów,

remonty budynków

11. Problemy pracownicze i płacowe, sprawiedliwe płace, kontrole rozdziału premii

Instytucje, organy wywiązujące się ze swych obowiązków: w pełni, częściowo, w małym stopniu

- Milicja

- Prokuratura

- Sądy

2. DOSTĘPNOŚĆ USŁUG

3. KADRA SFERY OBSŁUGI I MOŻLIWOŚCI JEJ DZIAŁANIA

Ocena administracji państwowej szczebla: podstawowego, wojewódzkiego

- Jest ich za dużo

- Jest ich akurat

- Jest ich za mało

- Trudno powiedzieć

4. OCENA PRACY INSTYTUCJI SFERY OBSŁUGI

Ocena kontaktu z daną instytucją lub urzędem:

- Urząd administracji

- Inne urzędy: poczta, bank, PZU, ZUS

- Administracja mieszkaniowa, osiedlowa, PGM, ROM

- Ośrodek zdrowia - korzystanie z pomocy lekarskiej, zabiegów

- Administracja zakładu pracy

Ocena urzędów administracji oraz ich pracowników w wymiarze:

- lokalnym (urząd właściwy miejscu zamieszkania)

- ogólnokrajowym

Obszary działalności urzędów

Sprawy:

- mieszkaniowe

- finansowe i podatkowe

- ewidencji ludności

- przydziału środków do produkcji rolnej

- zdrowia

- opieki społecznej

Liczba stron:
18
Badania:
T056 Oszczędność i marnotrawstwo
T073 Obywatele o funkcjonowaniu administracji państwowej
Kategorie tematyczne:
Życie codzienne
Słowa kluczowe:
sytuacja w kraju, oszczędności, marnotrawstwo, budownictwo mieszkaniowe, instytucje, administracja państwowa, usługi, urzędy, trudności
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry