Dolegliwe sprawy:
- Konieczność stania w kolejkach
- Konieczność kupowania tego, co jest, a nie tego, co się chce
- Konieczność zabiegania o przychylność sprzedawców
- Niska jakość kupowanych towarów i usług
- Niedostępność wielu towarów i usług na rynku krajowym
- Podwyżki cen artykułów powszechnego użytku i usług
- Marnotrawstwo czasu ludzi i energii życiowej
- Stosunek administracji do obywateli
Czy i kiedy, Pana(i) zdaniem, sprawy te w naszym kraju nie będą tak dolegliwe jak obecnie dla ludzi takich, jak Pan(i)?
zasadnicza poprawa nastąpi w okresie
- 1-2 lata
- 3-5 lat
- dłuższym niż 5 lat
nic się nie zmieni, będzie tak samo, jak jest obecnie
sytuacja będzie się pogarszać
1. OBSZARY NIEZADOWOLENIA SPOŁECZNEGO
"Jakie problemy i instytucje wybraliby do kontroli, gdyby byli członkami społecznej grupy kontrolnej?"
Lista instytucji
1. Handel, sklepy, targowiska
2. Administracja państwowa centralna i terenowa, urzędy, instytucje, biura
3. Zakłady pracy i instytucje
4. Budownictwo, przedsiębiorstwa budowlane
5. Spółdzielnie mieszkaniowe, zarządy budynków, ADM, gospodarka lokalowa
6. SKR-y, GS-y, punkty skupu, banki rolne
7. Zakłady produkujące żywność, zakłady mięsne, piekarnie, mleczarnie itd..
Lista zjawisk i spraw
1. Problemy funkcjonowania handlu i zaopatrzenia ludności
2. Marnotrawstwo i niegospodarność
3. Biurokracja, lekceważący stosunek do interesantów w urzędach
4. Łapownictwo, kumoterstwo, klikowość
5. Przydziały mieszkań, kontrola spółdzielni mieszkaniowych
6. Przydziały towarów deficytowych, sprawiedliwy rozdział dóbr
7. Wydajność, jakość i dyscyplina pracy, organizacja pracy
8. Problemy lecznictwa, warunki leczenia, dostępność, stosunek do pacjentów
9. Spekulacja
10. Problemy budownictwa mieszkaniowego, bałagan na placach budów, wykorzystanie materiałów,
remonty budynków
11. Problemy pracownicze i płacowe, sprawiedliwe płace, kontrole rozdziału premii
Instytucje, organy wywiązujące się ze swych obowiązków: w pełni, częściowo, w małym stopniu
- Milicja
- Prokuratura
- Sądy
2. DOSTĘPNOŚĆ USŁUG
3. KADRA SFERY OBSŁUGI I MOŻLIWOŚCI JEJ DZIAŁANIA
Ocena administracji państwowej szczebla: podstawowego, wojewódzkiego
- Jest ich za dużo
- Jest ich akurat
- Jest ich za mało
- Trudno powiedzieć
4. OCENA PRACY INSTYTUCJI SFERY OBSŁUGI
Ocena kontaktu z daną instytucją lub urzędem:
- Urząd administracji
- Inne urzędy: poczta, bank, PZU, ZUS
- Administracja mieszkaniowa, osiedlowa, PGM, ROM
- Ośrodek zdrowia - korzystanie z pomocy lekarskiej, zabiegów
- Administracja zakładu pracy
Ocena urzędów administracji oraz ich pracowników w wymiarze:
- lokalnym (urząd właściwy miejscu zamieszkania)
- ogólnokrajowym
Obszary działalności urzędów
Sprawy:
- mieszkaniowe
- finansowe i podatkowe
- ewidencji ludności
- przydziału środków do produkcji rolnej
- zdrowia
- opieki społecznej