UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/8/2005

Polacy o zjawisku handlu kobietami

Autor: Małgorzata Omyła
|
2005-01-18

STOSUNEK DO PRACY „NA CZARNO” ZA GRANICĄ

Gdyby była taka możliwość, to czy zdecydował(a)by się Pan(i) na pracę za granicą bez zezwolenia, „na czarno”?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

ZAUFANIE DO ATRAKCYJNYCH OFERT PRACY ZA GRANICĄ DLA KOBIET

W prasie jest wiele ogłoszeń o atrakcyjnej, wykonywanej w dobrych warunkach i dobrze płatnej pracy dla kobiet za granicą. Czy, Pana(i) zdaniem, można mieć zaufanie do takich ogłoszeń czy też nie?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

ŹRÓDŁA INFORMACJI NA TEMAT KORZYSTANIA PRZEZ KOBIETY Z ATRAKCYJNYCH OFERT PRACY ZA GRANICĄ

Czy zetknął(ęła) się Pan(i) z sytuacją(ami), że kobieta(y) skorzystała(y) z takiej oferty pracy?

- Tak, widziałe(a)m program(y) telewizyjny(e) o takich przypadkach

- Tak, czytałe(a)m w gazetach, prasie o takich przypadkach

- Tak, słyszałe(a)m w radiu o takich przypadkach

- Tak, słyszałe(a)m od znajomych lub innych osób

- Tak, znam osobiście kobietę, która skorzystała z takiej oferty

- Trudno powiedzieć, nie słyszałe(a)m

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/

ŚWIADOMOŚĆ WYSTĘPOWANIA ZJAWISKA HANDLU KOBIETAMI

Czy słyszał(a) Pan(i) lub czytał(a) o handlu kobietami, tzn. o werbowaniu, wywożeniu kobiet do pracy w innych krajach, przy jednoczesnym wprowadzaniu ich w błąd co do rodzaju lub warunków pracy i płacy oraz uniemożliwianiu im zmiany pracy bądź powrotu do kraju?

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/

ŹRÓDŁA INFORMACJI O HANDLU KOBIETAMI

Skąd ma Pan(i) informacje o handlu kobietami? Czy:

- z telewizji

- z gazet lub czasopism

- z radia

- z rozmów z ludźmi

- z innych źródeł

/wykres/

PREWENCYJNA ROLA MEDIÓW

Jak Pan(i) sądzi, czy audycje radiowe, telewizyjne i artykuły w prasie na temat handlu kobietami mogą przyczynić się do ograniczenia liczby pokrzywdzonych w ten sposób kobiet czy też nie?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, dostępne w prasie, radiu lub telewizji informacje o handlu kobietami są wystarczające, aby przestrzec kobiety?

- Zdecydowanie wystarczające

- Raczej wystarczające

- Raczej niewystarczające

- Zdecydowanie niewystarczające

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

JAKIE INSTYTUCJE POWINNY SIĘ ZAJMOWAĆ PRZECIWDZIAŁANIEM HANDLOWI KOBIETAMI

Kto, jakie instytucje, Pana(i) zdaniem, powinny się zajmować przeciwdziałaniem handlowi kobietami?

- Policja

- Telewizja, radio, prasa - gazet, czasopisma

- Rząd

- Instytucje rządowe

- Pozarządowe organizacje społeczne tj. fundacje, stowarzyszenia

- Instytucje samorządowe

- Kościół lub organizacje kościelne

- Nikt, kobiety same powinny pilnować swoich spraw

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

ZNAJOMOŚĆ DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI LA STRADA

Czy słyszała Pani o działalności Fundacji La Strada?

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań OBOP 1998, CBOS 2004/ oraz /tabela aneksowa/

Skąd ma Pan(i) informacje o działalności fundacji La Strada? Czy:

- z telewizji

- z gazet lub czasopism

- z radia

- z rozmów z ludźmi

- z plakatów, ulotek reklamowych itp.

- z innych źródeł

/wykres/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
19
Badanie:
200436 Omnibus - grudzień 2004
Kategorie tematyczne:
Kobiety, Patologie; zagrożenia
Słowa kluczowe:
kobiety, praca na czarno, handel kobietami, praca za granicą, fundacja La Strada
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry