UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/114/2005

Opinie o reklamie

Autor: Michał Wenzel
|
2005-06-28

STOSUNEK DO REKLAMY

Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?

- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham

- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub ich wysłuchiwać

- W zasadzie lubię reklamy

- Trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘99, VI‘05/ oraz /tabela aneksowa/

Czy reklamy Pana(ią) osobiście częściej:

- nudzą czy też ciekawią

- zniechęcają czy też zachęcają

- dezinformują czy też dobrze informują

- drażnią, denerwują czy też odprężają, bawią /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97, XI‘99, VI‘05/

OGLĄDANIE REKLAM TELEWIZYJNYCH

Co najczęściej Pan(i) robi podczas nadawania reklam w telewizji?

- Oglądam tak samo jak inne programy

- Oglądam, ale mniej uważnie niż inne programy

- Robię coś innego w tym samym pomieszczeniu, w którym jest telewizor

- Wychodzę zrobić coś w innym pomieszczeniu

- Wyłączam telewizor lub przełączam na inny program

- Jest różnie, zależy od sytuacji /trudno powiedzieć /Nie oglądam telewizji /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘99, VI‘05/ oraz /tabela wg lubiących i nielubiących reklam/ oraz /tabela aneksowa/

DOPUSZCZALNOŚĆ TELEWIZYJNYCH REKLAM RÓŻNYCH KATEGORII PRODUKTÓW

Jaki jest Pana(i) stosunek do nadawanych w telewizji reklam:

- mocnych alkoholi, takich jak wódka czy wino

- wyrobów tytoniowych, papierosów

- niskoprocentowych alkoholi, takich jak piwo

- prezerwatyw

- towarów drogich, luksusowych i niedostępnych dla ogółu

- podpasek

- innych produktów higieny intymnej

- papieru toaletowego

- zabawek dla dzieci

- słodyczy

- lekarstw, witamin

- proszków do prania /tabela wg badań XI‘99, VI‘05 i wg zwolenników i przeciwników reklamowania/

Średnia liczba produktów, których reklamowaniu w telewizji respondent się sprzeciwia wg cech społeczno-demograficznych /tabela/

PATOLOGIE W REKLAMIE

Czy, Pana(i) zdaniem, w telewizji pokazywane są reklamy:

- zawierające nieprawdziwe informacje na temat reklamowanych produktów oraz /tabela aneksowa/

- pokazujące świat nierealny, niedostępny dla przeciętnego widza

- pokazujące kobiety w sposób je poniżający oraz /tabela aneksowa/

- zawierające przemoc

- wulgarne, niecenzuralne oraz /tabela aneksowa/

- pokazujące mężczyzn w sposób ich poniżający /tabela/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
15
Badanie:
200522 Aktualne problemy i wydarzenia (181)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, telewizja, patologie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry