UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/114/2005

Opinie o reklamie

Autor: Michał Wenzel
|
2005-06-28

STOSUNEK DO REKLAMY

Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?

- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham

- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub ich wysłuchiwać

- W zasadzie lubię reklamy

- Trudno powiedzieć /tabela wg badań XI‘99, VI‘05/ oraz /tabela aneksowa/

Czy reklamy Pana(ią) osobiście częściej:

- nudzą czy też ciekawią

- zniechęcają czy też zachęcają

- dezinformują czy też dobrze informują

- drażnią, denerwują czy też odprężają, bawią /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘94, X‘96, XI‘97, XI‘99, VI‘05/

OGLĄDANIE REKLAM TELEWIZYJNYCH

Co najczęściej Pan(i) robi podczas nadawania reklam w telewizji?

- Oglądam tak samo jak inne programy

- Oglądam, ale mniej uważnie niż inne programy

- Robię coś innego w tym samym pomieszczeniu, w którym jest telewizor

- Wychodzę zrobić coś w innym pomieszczeniu

- Wyłączam telewizor lub przełączam na inny program

- Jest różnie, zależy od sytuacji /trudno powiedzieć /Nie oglądam telewizji /tabela wg badań V‘92, III‘93, XI‘99, VI‘05/ oraz /tabela wg lubiących i nielubiących reklam/ oraz /tabela aneksowa/

DOPUSZCZALNOŚĆ TELEWIZYJNYCH REKLAM RÓŻNYCH KATEGORII PRODUKTÓW

Jaki jest Pana(i) stosunek do nadawanych w telewizji reklam:

- mocnych alkoholi, takich jak wódka czy wino

- wyrobów tytoniowych, papierosów

- niskoprocentowych alkoholi, takich jak piwo

- prezerwatyw

- towarów drogich, luksusowych i niedostępnych dla ogółu

- podpasek

- innych produktów higieny intymnej

- papieru toaletowego

- zabawek dla dzieci

- słodyczy

- lekarstw, witamin

- proszków do prania /tabela wg badań XI‘99, VI‘05 i wg zwolenników i przeciwników reklamowania/

Średnia liczba produktów, których reklamowaniu w telewizji respondent się sprzeciwia wg cech społeczno-demograficznych /tabela/

PATOLOGIE W REKLAMIE

Czy, Pana(i) zdaniem, w telewizji pokazywane są reklamy:

- zawierające nieprawdziwe informacje na temat reklamowanych produktów oraz /tabela aneksowa/

- pokazujące świat nierealny, niedostępny dla przeciętnego widza

- pokazujące kobiety w sposób je poniżający oraz /tabela aneksowa/

- zawierające przemoc

- wulgarne, niecenzuralne oraz /tabela aneksowa/

- pokazujące mężczyzn w sposób ich poniżający /tabela/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
15
Badanie:
200522 Aktualne problemy i wydarzenia (181)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, telewizja, patologie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry