UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/150/2007

O urzędach i urzędnikach w Polsce

Autor: Rafał Boguszewski
|
2007-10-01

OPINIE O FUNKCJONOWANIU URZĘDÓW

Czy, ogólnie rzecz biorąc, zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

- Godziny obsługi interesantów w urzędach są odpowiednie

- Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów

- Urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo

- Klienci urzędów na ogół znają swoje prawa

- Struktura urzędów oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne załatwianie spraw w urzędach

- Klienci urzędów na ogół wiedzą, według jakich zasad są podejmowane decyzje w ich sprawach /wykres/ oraz /średnia ocen na skali 1-4, 2006, 2007/ oraz /tabela aneksowa/

OPINIE O PRACY URZĘDNIKÓW

Czy, Pana(i) zdaniem, liczba urzędników w Polsce jest:

- zbyt mała

- zbyt duża

- odpowiednia

- To zależy - w jednych urzędach jest zbyt mała, a w innych zbyt duża

- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /Wskazania respondentów, którzy w bieżącym roku

przynajmniej raz załatwiali konkretną sprawę w urzędzie/nie załatwiali żadnej sprawy w urzędzie/ oraz /tabela aneksowa/

Posługując się skalą od 1 do 10, na której 1 oznacza karygodną jakość obsługi interesantów,

a 10 – idealną, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych /tabela aneksowa/

Punkty na skali:

- opis jakości obsługi interesantów

- odsetek wskazań

Jak by Pan(i) ocenił(a) pracę większości urzędników w Polsce? Czy urzędnicy na ogół:

- załatwiają sprawy przede wszystkim wtedy, gdy ma się znajomości i protekcję

- pracują z zaangażowaniem, poświęcają dużo uwagi interesantom

- są nakierowani raczej na rozwiązywanie spraw klientów niż na własną wygodę w pracy

- są przekupni – wręczenie prezentu lub łapówki przyśpiesza załatwienie spraw

- pracują rzetelnie, dokładnie i sumiennie wykonują swoje obowiązki

- przewlekają załatwianie spraw, celowo je opóźniają

- są życzliwi dla interesantów

- znają się na swojej pracy, są kompetentni /wykres XI-XII ‘06, IX ‘07/ oraz /Wskazania respondentów, którzy w bieżącym roku przynajmniej raz załatwiali konkretną sprawę w urzędzie/nie załatwiali żadnej sprawy w urzędzie/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
18
Badanie:
200732 Aktualne problemy i wydarzenia (208)
Kategorie tematyczne:
Administracja
Słowa kluczowe:
urzędnicy, urzędy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry