Czy Pan(i) lub ktoś z Pana(i) bliskich (rodziny, przyjaciół) studiuje bądź studiował w ciągu ostatnich pięciu lat?
- studiuję lub studiowałe(a)m w ciągu ostatnich pięciu lat
- nie studiuję ani nie studiowałe(a)m w ciągu ostatnich pięciu lat, ale wśród moich bliskich są osoby, które studiują lub studiowały w ciągu ostatnich pięciu lat
- nie studiuję ani nie studiowałe(a)m w ciągu ostatnich pięciu lat i wśród moich bliskich nie ma osób, które studiują lub studiowały w ciągu ostatnich pięciu lat /wykres/
Jak Pan (i) ocenia stan szkolnictwa wyższego w Polsce?
- bardzo dobrze
- raczej dobrze
- raczej źle
- bardzo źle
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Proszę powiedzieć, w jaki sposób, Pana(i) zdaniem, powinny być finansowane instytucje naukowe w Polsce (np. wyższe uczelnie, instytuty badawcze)? Czy powinny być one finansowane:
- z budżetu państwa
- z pieniędzy od firm prywatnych, które miałyby z tego korzyści (np. dostęp do wyników badań, możliwość zatrudnienia dobrze wykształconych absolwentów)
- z działalności gospodarczej prowadzonej przez instytucje naukowe
- z opłat za studia ponoszonych przez studentów
- z innych źródeł /wykres/ oraz /tabele aneksowe/
Czy, Pana(i) zdaniem, rząd powinien przeznaczyć więcej niż obecnie pieniędzy z budżetu państwa na szkolnictwo wyższe oraz badania naukowe w Polsce czy też nie?
- Tak, również gdyby miało to oznaczać zmniejszenie wydatków na inne dziedziny
- Tak, ale tylko wtedy, gdyby nie oznaczało to zmniejszenia wydatków na inne dziedziny
- Nie, szkolnictwo wyższe i badania naukowe nie powinny być finansowane przez budżet państwa w większym stopniu niż obecnie
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Proszę powiedzieć, która z przedstawionych opinii jest bliższa Pana(i) poglądom?
- Najlepsze wyższe uczelnie w Polsce powinny otrzymywać z budżetu państwa więcej pieniędzy niż pozostałe, aby pod względem poziomu naukowego mogły konkurować z najlepszymi światowymi instytucjami naukowymi
- Wszystkie wyższe uczelnie w Polsce powinny być finansowane na równych zasadach, aby dążyć do ogólnego podniesienia poziomu kształcenia i zwiększenia dostępności wyższego wykształcenia
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Tabele aneksowe