Czy, Pana(i) zdaniem, religia powinna być nauczana w szkołach publicznych czy też nie?*
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg badań IX‘91, IV‘93, VII‘93, I‘94, VII‘94, VII‘07, VI‘08/ oraz /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
Niezależnie od tego, czy ma Pan(i) dzieci czy też nie, czy wolał(a)by Pan(i), aby Pana(i) dziecko w ramach zajęć szkolnych chodziło na religię czy na etykę?
- Na religię
- Na etykę
- Zarówno na religię, jak i na etykę
- Ani na religię, ani na etykę
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
FUNKCJONOWANIE RELIGII W SZKOŁACH
Czy, ogólnie rzecz biorąc, nauka religii powinna być „na stopień”, czyli kończyć się wystawieniem oceny, podobnie jak w przypadku innych przedmiotów szkolnych, czy też nie?
- Tak, nauka religii powinna być „na stopień”
- Nie, nauka religii nie powinna być „na stopień”
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
Czy, według Pana(i), ocena z religii powinna być uwzględniana przy liczeniu średniej na koniec roku szkolnego czy też nie?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
Czy uczniowie powinni mieć możliwość zdawania na maturze egzaminu z religii czy też nie?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
Czy, Pana(i) zdaniem, lekcje religii powinny odbywać się na początku lub na końcu dnia nauki tak, aby osoby nieuczęszczające na religię nie musiały czekać między lekcjami?
- Tak, to dobre rozwiązanie
- Nie, nie widzę takiej potrzeby
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
PROGRAM ZAJĘĆ Z RELIGII
Czy, Pana(i) zdaniem, w ramach lekcji religii powinno się przekazywać głównie:
- wiedzę o zasadach religii katolickiej
- wiedzę o różnych religiach i wierzeniach
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VII‘07 i VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej; próby 15 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
Czy, Pana(i) zdaniem, w ramach lekcji religii powinno się przede wszystkim:
- kształtować wiarę uczniów
- przekazywać im wiedzę z zakresu historii, kultury i zasad danej religii
- trudno powiedzieć /wykres VI‘08 dla próby od 18 lat i więcej/ oraz /tabela aneksowa/
LEKCJE RELIGII W DOŚWIADCZENIU POLAKÓW
Czy chodził(a) lub obecnie chodzi Pan(i) na lekcej religii w szkole publicznej:
- tak, kiedyś chodziłe(a)m na religię w szkole publicznej
- tak, obecnie chodzę na religię
- nie, nie chodzę i nie chodziłe(a)m na religię w szkole publicznej /wykres/
Odpowiedzi osób mających 15 i więcej lat, które chodzą lub chodziły na religię w szkole publicznej
Jak ocenił(a)by Pan(i) lekcje religii, w których Pan(i) uczestniczył(a)?
Czy były one ciekawe, interesujące:
- tak
- nie
- trudno powiedzieć /tabela/
Czy były one przydatne, użyteczne
- tak
- nie
- trudno powiedzieć /tabela/
Odpowiedzi osób mających 15 i więcej lat, które chodzą lub chodziły na religię w szkole publicznej
Jak ocenił(a)by Pan(i) osobę prowadzącą lekcje religii na tle innych nauczycieli ze szkoły? Czy osoba prowadząca lekcje religii:
- była przygotowana do prowadzonych zajęć
- traktowała i oceniała uczniów sprawiedliwie
- była otwarta na dyskusję
- przekazywała wiedzę przydatną do rozumienia zagadnień z innych dziedzin, np. języka polskiego, historii /tabela wg odpowiedzi: tak, nie, trudno powiedzieć/
Proszę powiedzieć, jaką ocenę z religii miał(a) Pan(i) na koniec roku w ostatniej klasie, w której chodził(a) Pan(i) na religię? /wykres/
Tabele aneksowe