UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/12/2011

O stanie szkolnictwa wyższego i źródłach jego finansowania

Autor: Katarzyna Kowalczuk
|
2011-01-31

OPINIE O STANIE SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

Jak Pan(i) ocenia stan szkolnictwa wyższego w Polsce?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań 2008, 2011/ oraz /tabela odpowiedzi osób wg: studiujących; niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich; niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela aneksowa/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem poziomu nauczania

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem podejścia do studentów?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem przygotowania absolwentów do pracy zawodowej?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem dopasowania kierunków studiów do rynku pracy?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem współpracy z zagranicznymi ośrodkami naukowymi?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia wyższe uczelnie w Polsce pod względem stwarzania możliwości rozwoju dla kadry naukowej?

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/tabela: ogół badanych/ oraz /tabela: odpowiedzi osób studiujących/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących, ale mających studentów wśród bliskich/ oraz /tabela: odpowiedzi osób niestudiujących i niemających studentów wśród bliskich/

Jak Pan(i) ocenia, czy w porównaniu z innymi państwami Unii Europejskiej jakość kształcenia na polskich uczelniach jest:

- wyższa

- porównywalna

- niższa

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Jak Pan(i) ocenia uczelnie publiczne i niepubliczne w Polsce pod względem jakości kształcenia?

- Uczelnie publiczne są dużo lepsze niż niepubliczne

- Generalnie uczelnie publiczne są lepsze, ale niektóre uczelnie niepubliczne są równie dobre

- Jakość kształcenia na uczelniach publicznych i niepublicznych jest porównywalna

- Generalnie uczelnie niepubliczne są lepsze, ale niektóre uczelnie publiczne są równie dobre

- Uczelnie niepubliczne są dużo lepsze niż publiczne

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

AKCEPTACJA RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA

Czy instytucje naukowe w Polsce (np. wyższe uczelnie, instytuty badawcze) powinny być finansowane:

– z budżetu państwa /tabela aneksowa/

– z pieniędzy od firm prywatnych, które miałyby z tego korzyści (np. dostęp do wyników badań, możliwość zatrudnienia dobrze wykształconych absolwentów)

– z działalności gospodarczej prowadzonej przez instytucje naukowe

– z opłat za studia wieczorowe i zaoczne ponoszonych przez studentów /tabela aneksowa/

– z opłat za studia wszelkiego rodzaju, również studia dzienne, ponoszonych przez studentów /tabela aneksowa/

/tabela: odpowiedzi twierdzące wg badań 2008, 2011/

Czy, Pana(i) zdaniem, rząd powinien przeznaczyć więcej niż obecnie pieniędzy z budżetu państwa na szkolnictwo wyższe oraz badania naukowe w Polsce czy też nie?

- Tak, ale tylko wtedy, gdyby nie oznaczało to zmniejszenia wydatków na inne dziedziny

- Tak, również gdyby miało to oznaczać zmniejszenie wydatków na inne dziedziny

- Nie, szkolnictwo wyższe i badania naukowe nie powinny być finansowane przez budżet państwa w większym stopniu niż obecnie

- Trudno powiedzieć

/wykres: odpowiedzi osób, które nie są przeciwne finansowaniu szkolnictwa wyższego z budżetu państwa/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
14
Badanie:
201102 Aktualne problemy i wydarzenia (248)
Kategorie tematyczne:
Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
edukacja, szkolnictwo wyższe, finansowanie, uczelnia, badanie naukowe, poziom kształcenia
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry