UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/16/2011

Nudzą, drażnią, dezinformują - Polacy o reklamach

Autorzy: Katarzyna Wądołowska, Michał Feliksiak
|
2011-02-10

STOSUNEK DO REKLAM

Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?

- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham

- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub wysłuchiwać

- W zasadzie lubię reklamy

- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg badań 199, 2005, 2011/ oraz /tabela aneksowa/

Czy reklamy Pana(ią) osobiście częściej:

- nudzą

czy też

- ciekawią /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/

- zniechęcają

czy też

- zachęcają /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/

- dezinformują

czy też

-dobrze informują /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/

- drażnią, denerwują

czy też

- odprężają, bawią /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/

OGLĄDANIE REKLAM TELEWIZYJNYCH

Co najczęściej Pan(i) robi podczas nadawania reklam w telewizji?

- Oglądam tak samo jak inne programy

- Oglądam, ale mniej uważnie niż inne programy

- Robię coś innego w tym samym pomieszczeniu, w którym jest telewizor

- Wychodzę zrobić coś w innym pomieszczeniu

- Wyłączam telewizor lub przełączam na inny program

- Jest różnie, zależy od sytuacji / Trudno powiedzieć / Nie oglądam telewizji - /tabela wg badań 1992, 1993, 1999, 2005, 2011/ oraz /tabela wg stosunku do reklam/

STOSUNEK DO REKLAM W INTERNECIE

Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?

- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham

- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub wysłuchiwać

- W zasadzie lubię reklamy

- Trudno powiedzieć /tabela wg odpowiedzi: internautów, niekorzystających z internetu/

Jak często zdarza się, że:

- zwraca Pan(i) uwagę na reklamy zamieszczone na stronach internetowych, ogląda je Pan(i) lub czyta

- poprzez reklamy wchodzi Pan(i) na strony, do których one odsyłają

- dzięki reklamom zamieszczonych na stronach internetowych zdobywa Pan(i) interesujące informacje, lub decyduje się Pan(i) coś kupić, skorzystać z jakiejś usługi

- zamieszczone na stronach internetowych reklamy utrudniają ich czytanie i wyszukiwanie interesujących Pana(ią) treści

- dostaje Pan(i) pocztą e-mail niechciane reklamy /tabela o odpowiedzi internautów wg częstości/

Reklamy zamieszczane na stronach internetowych:

- są uciążliwe - utrudniają przeglądanie internetu

- są przydatne - ułatwiają znalezienie interesujących informacji, produktów i usług

- nie są ani przydatne, ani uciążliwe - nie przeszkadzają mi, są mi obojętne /wykres - odpowiedzi internautów/

UŻYTECZNOŚĆ REKLAM

Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:

- Dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom

- Z powodu reklam dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy

- Dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić

- Dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują

- W reklamie można przesadzać, mówiąc np. że dany produkt jest „najlepszy”, „najzdrowszy”, gdyż inaczej nikt nie zwróciłby uwagi na ten produkt

- W żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie

- Towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można go było sprzedać

- Każdy towar musi być reklamowany, aby można go było sprzedać

- Obecnie jest zbyt dużo reklam, aby mogły one skutecznie zachęcić do kupna konkretnych produktów

- Zmasowane akcje promocyjne zwiększają rozpoznawalność produktu, a tym samym skuteczność reklamy /tabela wg badań 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2011/

ETYKA W REKLAMIE

Czy, Pana(i) zdaniem, robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe?

- zdecydowanie właściwe

- raczej właściwe

- raczej niewłaściwe

- zdecydowanie niewłaściwe

- trudno powiedzieć /wykresy wg badań 1996, 1997, 2011/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, reklamowanie leków przez osoby podające się za lekarzy jest właściwe czy też niewłaściwe?

- zdecydowanie właściwe

- raczej właściwe

- raczej niewłaściwe

- zdecydowanie niewłaściwe

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

REKLAMY A ZAKUPY POLAKÓW

Jak często bywają takie sytuacje, że wybierając spośród podobnych kupuje Pan(i) ten, który zna z reklamy:

- dość często i czasami

- niezbyt często i nigdy

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Jak często bywają takie sytuacje, że żałuje Pan(i), że kupił(a) coś pod wpływem reklamy, ponieważ nie spełniło Pana(i) oczekiwań:

- dość często i czasami

- niezbyt często i nigdy

- trudno powiedzieć /wykres/

Jak często bywają takie sytuacje, że kupuje Pan(i) cos impulsywnie, pod wpływem reklamy, chociaż wcześniej nie kupował(a) Pan(i) tego typu produktów:

- dość często i czasami

- niezbyt często i nigdy

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
18
Badanie:
201102 Aktualne problemy i wydarzenia (248)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
reklama, telewizja, etyka, zachowania konsumenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry