STOSUNEK DO REKLAM
Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?
- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham
- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub wysłuchiwać
- W zasadzie lubię reklamy
- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg badań 199, 2005, 2011/ oraz /tabela aneksowa/
Czy reklamy Pana(ią) osobiście częściej:
- nudzą
czy też
- ciekawią /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/
- zniechęcają
czy też
- zachęcają /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/
- dezinformują
czy też
-dobrze informują /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/
- drażnią, denerwują
czy też
- odprężają, bawią /tabela wg badań 1992, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2005, 2011/
OGLĄDANIE REKLAM TELEWIZYJNYCH
Co najczęściej Pan(i) robi podczas nadawania reklam w telewizji?
- Oglądam tak samo jak inne programy
- Oglądam, ale mniej uważnie niż inne programy
- Robię coś innego w tym samym pomieszczeniu, w którym jest telewizor
- Wychodzę zrobić coś w innym pomieszczeniu
- Wyłączam telewizor lub przełączam na inny program
- Jest różnie, zależy od sytuacji / Trudno powiedzieć / Nie oglądam telewizji - /tabela wg badań 1992, 1993, 1999, 2005, 2011/ oraz /tabela wg stosunku do reklam/
STOSUNEK DO REKLAM W INTERNECIE
Ogólnie rzecz biorąc, jaki jest Pana(i) stosunek do reklam?
- Nie lubię reklam i nie oglądam ich, nie słucham
- Nie lubię reklam, ale zmuszony(a) jestem je oglądać lub wysłuchiwać
- W zasadzie lubię reklamy
- Trudno powiedzieć /tabela wg odpowiedzi: internautów, niekorzystających z internetu/
Jak często zdarza się, że:
- zwraca Pan(i) uwagę na reklamy zamieszczone na stronach internetowych, ogląda je Pan(i) lub czyta
- poprzez reklamy wchodzi Pan(i) na strony, do których one odsyłają
- dzięki reklamom zamieszczonych na stronach internetowych zdobywa Pan(i) interesujące informacje, lub decyduje się Pan(i) coś kupić, skorzystać z jakiejś usługi
- zamieszczone na stronach internetowych reklamy utrudniają ich czytanie i wyszukiwanie interesujących Pana(ią) treści
- dostaje Pan(i) pocztą e-mail niechciane reklamy /tabela o odpowiedzi internautów wg częstości/
Reklamy zamieszczane na stronach internetowych:
- są uciążliwe - utrudniają przeglądanie internetu
- są przydatne - ułatwiają znalezienie interesujących informacji, produktów i usług
- nie są ani przydatne, ani uciążliwe - nie przeszkadzają mi, są mi obojętne /wykres - odpowiedzi internautów/
UŻYTECZNOŚĆ REKLAM
Z każdej pary stwierdzeń proszę wybrać to, które jest Panu(i) bliższe:
- Dzięki reklamom adresowanym do dzieci rodzice dowiadują się, co mogą kupić swoim dzieciom
- Z powodu reklam dzieci często wymuszają na rodzicach zakupy towarów, na które rodzice nie mają pieniędzy
- Dzięki reklamie ludzie dowiadują się, jakie towary warto kupić
- Dzięki reklamie ludzie kupują rzeczy, których właściwie nie potrzebują
- W reklamie można przesadzać, mówiąc np. że dany produkt jest „najlepszy”, „najzdrowszy”, gdyż inaczej nikt nie zwróciłby uwagi na ten produkt
- W żadnym wypadku nie powinno się w reklamie podawać przesadzonych, nieprawdziwych informacji o produkcie
- Towar naprawdę dobry nie potrzebuje reklamy, aby można go było sprzedać
- Każdy towar musi być reklamowany, aby można go było sprzedać
- Obecnie jest zbyt dużo reklam, aby mogły one skutecznie zachęcić do kupna konkretnych produktów
- Zmasowane akcje promocyjne zwiększają rozpoznawalność produktu, a tym samym skuteczność reklamy /tabela wg badań 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2011/
ETYKA W REKLAMIE
Czy, Pana(i) zdaniem, robienie reklam skierowanych specjalnie do dzieci jest właściwe czy też niewłaściwe?
- zdecydowanie właściwe
- raczej właściwe
- raczej niewłaściwe
- zdecydowanie niewłaściwe
- trudno powiedzieć /wykresy wg badań 1996, 1997, 2011/ oraz /tabela aneksowa/
Czy, Pana(i) zdaniem, reklamowanie leków przez osoby podające się za lekarzy jest właściwe czy też niewłaściwe?
- zdecydowanie właściwe
- raczej właściwe
- raczej niewłaściwe
- zdecydowanie niewłaściwe
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
REKLAMY A ZAKUPY POLAKÓW
Jak często bywają takie sytuacje, że wybierając spośród podobnych kupuje Pan(i) ten, który zna z reklamy:
- dość często i czasami
- niezbyt często i nigdy
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Jak często bywają takie sytuacje, że żałuje Pan(i), że kupił(a) coś pod wpływem reklamy, ponieważ nie spełniło Pana(i) oczekiwań:
- dość często i czasami
- niezbyt często i nigdy
- trudno powiedzieć /wykres/
Jak często bywają takie sytuacje, że kupuje Pan(i) cos impulsywnie, pod wpływem reklamy, chociaż wcześniej nie kupował(a) Pan(i) tego typu produktów:
- dość często i czasami
- niezbyt często i nigdy
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Tabele aneksowe