DZIECKO W RODZINIE
Czy w Pana rodzinie rodzice i dzieci:
* wspólnie spędzają święta
* wspólnie spożywają posiłki
* chodzą razem do kościoła
* razem wykonują obowiązki domowe
* wspólnie oglądają telewizję
* razem chodzą na przyjęcia rodzinne
* rozmawiają o ważnych sprawach rodzinnych oraz /tabela aneksowa/
* chodzą razem na spacery, wycieczki
* razem wyjeżdżają na wakacje
* razem pracują pomagając w pracy zawodowej rodzicom
- Często
- Czasami
- Rzadko
- Nigdy lub prawie nigdy
/tabela/
RODZINY DZIEŃ POWSZEDNI
Jak często zdarza się Panu(i) lub Pana(i) współmałżonkowi odrabiać z dzieckiem lekcje, pomagać w nauce?
- W zasadzie codziennie
- Kilka razy w tygodniu
- Tylko w niedzielę lub inne wolne dni
- Prawie wcale nie mam na to czasu
- Trudno powiedzieć
/tabela wg podziału: matka, ojciec/ oraz /tabele aneksowe: matka, ojciec/
Jak często zdarza się Panu(i) lub Pana(i) współmałżonkowi mieć czas, aby wspólnie z dzieckiem coś robić, np. bawić się, iść na spacer, pograć w coś, iść na lody, do wesołego miasteczka itp.?
- W zasadzie codziennie
- Kilka razy w tygodniu
- Tylko w niedzielę lub inne wolne dni
- Prawie wcale nie mam na to czasu
- Trudno powiedzieć
/tabela wg podziału: matka, ojciec/
Jak często zdarza się Panu(i) lub Pana(i) współmałżonkowi mieć czas, aby porozmawiać z dzieckiem o jego sprawach, przeżyciach, kolegach?
- W zasadzie codziennie
- Kilka razy w tygodniu
- Tylko w niedzielę lub inne wolne dni
- Prawie wcale nie mam na to czasu
- Trudno powiedzieć
/tabela wg podziału: matka, ojciec/ oraz /tabele aneksowe: matka, ojciec/
EDUKACJA DZIECI
Czy Pana dziecko lub któreś z dzieci:
* uczy się dodatkowo, poza szkołą, jakiegoś języka obcego /tabela aneksowa/
* uczy się gry na jakimś instrumencie
* uczęszcza na pozalekcyjne zajęcia artystyczne
* uczęszcza na pozalekcyjne zajęcia rozwijające zainteresowania
* uczęszcza na pozalekcyjne zajęcia sportowe /tabela aneksowa/
* uczęszcza na korepetycje
-Tak
- Nie
/wykresy/
Udział dzieci w zajęciach pozalekcyjnych wg wykształcenia rodziców - tabela
SPOSOBY POSTĘPOWANIA Z DZIEĆMI
Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje Pana sposób postępowania z dzieckiem:
- jestem bardzo wymagający wobec dzieci
- nie jestem zbyt wymagający wobec dzieci
- Trudno powiedzieć
/wykres/
STOSOWANIE KAR CIELESNYCH
Kiedy ostatnio Pana dziecko dostało porządne lanie, "trzeba mu było wlać"?
- w tym miesiącu
- w tym roku
- dawniej, gdy dziecko było młodsze
- nigdy nie dostało lania
- nie pamiętam, nie wiem
/wykres wg podziału: ogółem, matki, ojcowie/ oraz /tabela aneksowa/
KURATELA NAD DZIEĆMI
Czy zawsze Pan wie, gdzie i z kim przebywa Pana dziecko?
- Zawsze wiem, gdzie i z kim przebywa
- Czasem zdarza się, że tego nie wiem
- Często tego nie wiem
/wykres/
Czy jest Pan zadowolony z towarzystwa swojego dziecka?
- Tak, zdecydowanie jestem zadowolony
- Tak, w zasadzie jestem zadowolony
- Nie, nie jestem zadowolony, ale nie mam na to wpływu
- Nie, nie jestem zadowolony i z niektórymi kolegami zabraniam się spotykać
- Nie mam czasu interesować się tym, nie znam kolegów, koleżanek
- trudno powiedzieć
/wykres/
Czy wie Pan(i) co czyta i ogląda Pana(i) dziecko (dzieci)?
* Gazety, czasopisma
* Programy telewizyjne
* Filmy na wideo
- Wiem bardzo dokładnie
- Wiem, ale niedokładnie
- Wiem w przypadku młodszych dzieci, ale nie wiem w przypadku starszych
- Nie, nie mam na to czasu
/tabela wg poziomu placówek edukacyjnych, do których uczęszczają dzieci/
KŁOPOTY SPRAWIANE PRZEZ DZIECI
Czy obecnie ma Pan jakieś kłopoty z dzieckiem?
- Tak, duże
- Tak, niewielkie
- Nie
/wykres/
Na czym polegają Pana kłopoty z dzieckiem?
[Odpowiedzi na pytanie otwarte]
- Zwykłe kłopoty wychowawcze
- Kłopoty ze zdrowiem
- Kłopoty z nauką
- Upośledzenie fizyczne lub umysłowe, wady rozwojowe
- Poważne problemy wychowawcze
- Niepokojące cechy osobowości
- Nadpobudliwość i znerwicowanie
- Inne kłopoty
/wykres/
Czy Pana dziecko w minionym roku szkolnym miało trudności:
* w nauce, w obowiązkach szkolnych /tabela aneksowa/
* w kontaktach z kolegami, koleżankami
* w kontaktach z nauczycielami
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/tabela/
Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych