UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/134/2012

Obywatel w urzędzie

Autor: Barbara Badora
|
2012-10-11

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/ oraz /tabela aneksowa/

Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.

W jakim urzędzie załatwiał(a) Pan(i) ostatnią konkretną sprawę? Czy był (było) to:

- urząd wojewódzki/ marszałkowski

- starostwo powiatowe

- urząd gminy/ miasta

- urząd skarbowy

- urząd pracy

- ZUS

- Inny urząd

- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg zadowolenia ze sposobu załatwienia tej sprawy/

Odpowiedzi respondentów, którzy w danym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.

Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?

- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”

- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- Trudno powiedzieć /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie.

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

- znali się na swojej pracy, byli kompetentni

- obsłużyli Pana(ią) prawidłowo i rzetelnie

- byli zaangażowani, poświęcili Panu(i) wystarczająco dużo czasu i uwagi

- sprawnie załatwili wszelkie formalności

/wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

- załatwiali w międzyczasie inne sprawy - prywatne lub zawodowe

- byli wobec Pana(i) nieuprzejmi i nieżyczliwi

- sugerowali Panu(i)) wręczenie prezentu lub łapówki w celu załatwienia lub przyspieszenia sprawy /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Ogólna ocena jakości obsługi a zadowolenie ze sposobu załatwienia sprawy. Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- zadowoleni, sprawa została załatwiona sprawnie "od ręki"

- sprawa została załatwiona, ale respondent musiał przychodzić do urzędu kilka razy

- sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy /wykres/

Ogólna ocena jakości obsługi w poszczególnych urzędach. Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- Starostwo powiatowe

- Urząd gminy/miasta

- Urząd skarbowy

- Urząd pracy

- ZUS /wykres/

Porównanie odsetków odpowiedzi twierdzących w odniesieniu do poszczególnych wymiarów oceny jakości obsługi w różnych urzędach /wykres/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
10
Badanie:
201227 Aktualne problemy i wydarzenia (268)
Kategorie tematyczne:
Państwo, Administracja
Słowa kluczowe:
urzędnicy, urzędy, kompetencje
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry