UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/134/2012

Obywatel w urzędzie

Autor: Barbara Badora
|
2012-10-11

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/ oraz /tabela aneksowa/

Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.

W jakim urzędzie załatwiał(a) Pan(i) ostatnią konkretną sprawę? Czy był (było) to:

- urząd wojewódzki/ marszałkowski

- starostwo powiatowe

- urząd gminy/ miasta

- urząd skarbowy

- urząd pracy

- ZUS

- Inny urząd

- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela wg zadowolenia ze sposobu załatwienia tej sprawy/

Odpowiedzi respondentów, którzy w danym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.

Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?

- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”

- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- Trudno powiedzieć /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie.

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

- znali się na swojej pracy, byli kompetentni

- obsłużyli Pana(ią) prawidłowo i rzetelnie

- byli zaangażowani, poświęcili Panu(i) wystarczająco dużo czasu i uwagi

- sprawnie załatwili wszelkie formalności

/wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

- załatwiali w międzyczasie inne sprawy - prywatne lub zawodowe

- byli wobec Pana(i) nieuprzejmi i nieżyczliwi

- sugerowali Panu(i)) wręczenie prezentu lub łapówki w celu załatwienia lub przyspieszenia sprawy /wykresy wg badań VIII/IX 2007, IX 2012/

Ogólna ocena jakości obsługi a zadowolenie ze sposobu załatwienia sprawy. Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- zadowoleni, sprawa została załatwiona sprawnie "od ręki"

- sprawa została załatwiona, ale respondent musiał przychodzić do urzędu kilka razy

- sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy /wykres/

Ogólna ocena jakości obsługi w poszczególnych urzędach. Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- Starostwo powiatowe

- Urząd gminy/miasta

- Urząd skarbowy

- Urząd pracy

- ZUS /wykres/

Porównanie odsetków odpowiedzi twierdzących w odniesieniu do poszczególnych wymiarów oceny jakości obsługi w różnych urzędach /wykres/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
10
Badanie:
201227 Aktualne problemy i wydarzenia (268)
Kategorie tematyczne:
Państwo, Administracja
Słowa kluczowe:
urzędnicy, urzędy, kompetencje
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry