UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/94/2013

Jak i gdzie kupujemy żywność

Autor: Julia Frendler-Bielicka
|
2013-07-08

JAK KUPUJEMY?

W jaki sposób kupuje Pan(i) zazwyczaj żywność? Proszę określić najczęściej stosowany przez Pana(ią) sposób

- Robię większe zakupy spożywcze raz na kilka dni lub rzadziej, na ogół nie uzupełniając później tych zakupów

- Robię większe zakupy spożywcze raz na kilka dni lub rzadziej, a potem dokupuję te produkty, które są aktualnie potrzebne lub których zapomniałe(a)m kupić

- Robię spożywcze zakupy często w zależności od potrzeb, na ogół nie kupując na zapas

- Nie mam dominującego sposobu robienia zakupów i często zmieniam swoje postępowanie w tym zakresie

- Wcale nie robię zakupów lub zdarza się to bardzo wyjątkowo

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czy woli Pan(i) robić zakupy sam(a), z kimś, czy wysłać kogoś z rodziny?

- Wolę sam(a) robić zakupy

- Wolę robić zakupy wspólnie z kimś

- Wolę wysłać kogoś z rodziny

- Wszystko mi jedno. To zależy od okoliczności /wykres/

GDZIE KUPUJEMY?

Czy robi Pan(i) zakupy spożywcze w wymienionych niżej punktach handlowych:

- Tanie sklepy dyskontowe (np. Lidl, Biedronka itp.) oraz /tabela aneksowa/

- Market

- Sklep osiedlowy (na własnym lub bliskim osiedlu)

- Supermarket (duże centrum handlowe)

- Sklep na wsi

- Bazar (rynek)

- Inne niewielkie sklepy (nie na własnym osiedlu lub wsi)

- Internet /tabela aneksowa/

/tabela wg odpowiedzi:

* tak większość

* tak, mniej więcej połowę

* tak, mniejszość

* nie lub tylko w wyjątkowych przypadkach/

ZACHOWANIA SPOŁECZNE PRZY OKAZJI ZAKUPÓW

Czy zakupy stanowią dla Pana(i) okazję do spotkań ze znajomymi, sąsiadami?

- tak, bardzo często

- tak, od czasu do czasu

- tak, bardzo rzadko

- nie /wykres/

Czy zdarzyło się Panu(i) nawiązać z kimś znajomość podczas robienia zakupów w sklepie?

- tak (zdarzyło się co najmniej raz)

- nie /wykres/

Czy kiedykolwiek zdarzyło, ze zaufano Panu(i) w sklepie i pomimo braku części lub całości pieniędzy dokonał(a) Pan(i) zakupów, zobowiązując się donieść później pieniądze

- tak, wiele razy

- tak, kilka razy

- tak, raz lub dwa

- nie /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Odpowiedzi klientów sklepów wiejskich i osiedlowych.

Czy zdarza się Panu(i) rozmawiać ze sprzedawcami o sprawach niezwiązanych z zakupami?

- tak, bardzo często

- tak, od czasu do czasu

- tak, bardzo rzadko

- nie /wykres/

MOTYWACJE DO PROWADZENIA WŁASNEGO SKLEPU

Czy chciał(a)by Pan(i) prowadzić własny sklep spożywczy?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Odpowiedzi osób, które nie chciałyby prowadzić sklepu. Dlaczego nie chciał(a)by Pan(i)) prowadzić takiego sklepu?

- brak zainteresowania, zamiłowania

- za trudne/ brak kompetencji

- ryzyko i konkurencja

- wiek i zdrowie

- zbyt ciężka praca

- brak możliwości finansowych

- złe doświadczenia z przeszłości

- zbytnia biurokracja/ uciążliwe kontakty z instytucjami

- niedobre kontakty z ludźmi /wykres/

Odpowiedzi osób, które chciałyby prowadzić sklep. Dlaczego chciał(a)by Pan(i) prowadzić własny sklep spożywczy?

- korzyści materialne

- niezależność

- zamiłowanie

- doświadczenie

- gwarancja zatrudnienia

- kontakt z ludźmi

- służba konsumentom (w tym "brak takich sklepów") /wykres/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
14
Badanie:
201305 Aktualne problemy i wydarzenia (274)
Kategorie tematyczne:
Życie codzienne, Zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe:
zakupy spożywcze, sklepy, supermarket, zakupy na kreskę, zachowania konsumenckie, zwyczaje konsumenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry