UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 82/2014

Internauci 2014

Autor: Michał Feliksiak
|
2014-06-04

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

- odpowiedzi twierdzące

/wykres wg badań III 2002 - IV 2014/

Odsetki intetnautów wg:

- wieku

- wykształcenia

- grup zawodowych

- sytuacji materialnej

- wielkości miejsca zamieszkania

/wykresy/

Ile (mniej więcej) godzin tygodniowo zazwyczaj spędza Pan(i) w internecie?

- do 2 godzin

- od 3 do 7 godzin

- od 8 do 14 godzin

- od 15 do 21 godzin

- od 22 do 35 godzin

- 36 godzin i więcej

- trudno powiedzieć

/wykres wg badań IV 2010, V/VII2011, V2012, V2013/, IV 2014/

Wiek użytkowników internetu a średnia liczba godzin w tygodniu spędzanych online - wykres

Czy korzysta Pan(i) z internetu:

- w domu

- w szkole lub w pracy

- w kawiarence internetowej

- w innym miejscu/ innych miejscach

/wykresy wg badań VI 2008, IV2010, V.VII2011, V2012, V2013, IV 2014/

Czy łączy się Pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych, takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet?

- odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu

/wykresy wg badań IV2010, V.VII2011, V2012, V2013, IV 2014/

Internauci łączący się z internetem bezprzewodowo (za pomocą urządzeń przenośnych, takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet itp.) według wieku - wykres

AKTYWNOŚCI W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykresy wg badań III2008 - IV2014/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykresy wg badań III2008 - IV2014/

Respondenci, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych /tabela wg badań III‘02 - IV‘14/

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

- odzież, obuwie

- artykuły motoryzacyjne

- sprzęt elektroniczny

- kosmetyki

- zabawki, artykuły dziecięce

- książki, e-booki, audiobooki

- sprzęt sportowy

- bilety na samolot lub pociąg

- programy, gry komputerowe

- dostęp do usług lub treści

- muzykę, filmy

- leki

- artykuły spożywcze

- coś innego

/tabela użytkownicy internetu, ogół dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach

/tabela: użytkownicy internetu, ogół dorosłych wg badań III‘05, III‘06, III‘07, III‘08, VI‘09, IV‘10, VII‘11, V‘12, V‘13, IV‘14//

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism

- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo

/tabela: użytkownicy internetu, ogół dorosłych wg badań III‘06, III‘07, III‘08, VI‘09, IV‘10, VII‘11, V‘12, V‘13, IV‘14/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań V2012, V2013, IV 2014/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) Pan(i) blogi?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań IV2010, VII2011, V2012, V2013, IV 2014/

Czy prowadzi Pan(i) bloga lub własną stronę internetową?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań VI2009, V2012, V2013/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

*rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, Tlen lub czat będący częścią jakiegoś portalu, np. Facebooka

* prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez Tlenofon, Skype

* dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych, stronach portali społecznościowych

* grał(a) Pan(i) w coś w sieci z innymi ludźmi

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III2005 - IV2014/

Internauci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:

- rozmawiali ze znajomymi przez komunikatory (Gadu-Gadu, Tlen)

- prowadzili rozmowy telefoniczne (Skype, Tlenofon)

- dokonywali wpisów na forach

- grali w sieci

/tabela wg wieku/

ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI PRZEZ INTERNET I KORZYSTANIE Z PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Czy:

- poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet

- spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście

/tabela: użytkownicy internetu, ogólnie wg badań III‘05 - IV‘14/

Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. nasza-klasa, facebook, goldenline lub podobnym?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III2008 - V2013/

Odsetki internautów zarejestrowanych w portalach społecznościowych według wieku - wykres

Cele korzystania z portali społecznościowych

- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

- Odnowienie dawnych znajomości

- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych

- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom*

- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych

/tabela wg badań III2008 - IV2014 wśród użytkowników internetu, wśród ogółu dorosłych/

ROZWÓJ INTERNETU I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII

Jak Pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie Pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?

- na pewno tak

- chyba tak

- chyba nie

- na pewno nie

- trudno powiedzieć

/wykres/

Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu

- korzystają i będą korzystać

- korzystają, ale nie będą korzystać

- nie korzystają, ale będą korzystać

- nie korzystają i nie będą korzystać

/wykres/

Jak Pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?

- lepszy

- ani lepszy, ani gorszy

- gorszy

- trudno powiedzieć

/wykres wg badań III‘02 - IV‘14/

Liczba stron:
19
Badanie:
201410 Aktualne problemy i wydarzenia (287)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internauci, internet, zakupy, internet bezprzewodowy, usługi bankowe, blog, serwis społecznościowy, życie towarzyskie, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry