UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 97/2014

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2014-07-08

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- od znajomych, członków rodziny

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres/ oraz /tabela odpowiedzi twierdzące wg badań XI‘11, VI‘14/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej wg zainteresowania polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg udziału 25 maja w wyborach do PE/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, tegoroczna kampania wyborcza w wyborach do Parlamentu Europejskiego raczej zachęcała czy też zniechęcała do udziału w tym głosowaniu?

- zdecydowanie zachęcała

- raczej zachęcała

- raczej zniechęcała

- zdecydowanie zniechęcała

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg udziału 25 maja w wyborach do PE/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie z zakresu polityki

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres wg odpowiedzi twierdzących internautów, ogółu badanych/ oraz /tabela wg badań 2010, 2011, 2014/

Aktywność w wymiarze:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

/tabela internauci, ogół badanych wg badań 2010, 2011, 2014/

Tabela aneksowa

Liczba stron:
10
Badanie:
201418 Aktualne problemy i wydarzenia (289)
Kategorie tematyczne:
Wybory do Parlamentu Europejskiego, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory, internet, Parlament Europejski
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry