UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 97/2014

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2014-07-08

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- od znajomych, członków rodziny

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres/ oraz /tabela odpowiedzi twierdzące wg badań XI‘11, VI‘14/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej wg zainteresowania polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg udziału 25 maja w wyborach do PE/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, tegoroczna kampania wyborcza w wyborach do Parlamentu Europejskiego raczej zachęcała czy też zniechęcała do udziału w tym głosowaniu?

- zdecydowanie zachęcała

- raczej zachęcała

- raczej zniechęcała

- zdecydowanie zniechęcała

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg udziału 25 maja w wyborach do PE/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie z zakresu polityki

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres wg odpowiedzi twierdzących internautów, ogółu badanych/ oraz /tabela wg badań 2010, 2011, 2014/

Aktywność w wymiarze:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

/tabela internauci, ogół badanych wg badań 2010, 2011, 2014/

Tabela aneksowa

Liczba stron:
10
Badanie:
201418 Aktualne problemy i wydarzenia (289)
Kategorie tematyczne:
Wybory do Parlamentu Europejskiego, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory, internet, Parlament Europejski
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry