STOSUNEK DO IDEI TWORZENIA SZKÓŁ PRYWATNYCH
Jaki jest Pana(i) stosunek do idei tworzenia szkół prywatnych?
- zdecydowanie ją popieram, bardzo mi się podoba
- podoba mi się to, choć mam pewne zastrzeżenia
- nie podoba mi się to, ale nie sądzę, aby trzeba było ten pomysł odrzucać
- jestem temu całkowicie przeciwny
- trudno mi powiedzieć nie interesowałem(am) się tym /tabela ogółem oraz według kategorii socjodemograficznych/
Czy Pana(i) zdaniem, można zezwolić na zakładanie prywatnych szkół podstawowych?
- nie widzę żadnych przeszkód
- raczej tak, choć mam pewne zastrzeżenia
- raczej nie, choć w wyjątkowych przypadkach np.. Dla eksperymentu, powinno się na to zezwalać
- zdecydowanie się temu sprzeciwiam
- trudno powiedzieć
ARGUMENTY ZA I PRZECIW SZKOŁOM PRYWATNYM
PRZYSZLI UCZNIOWIE
Jak się Panu(i) zdaje, kto w pierwszej kolejności będzie się starał umieścić swoje dziecko w szkole prywatnej?
- ludzie zamożni, których będzie na to stać
- ludzie stojący blisko władzy (nomenklatura, partyjni, na stanowiskach, milicja, wojsko)
- inteligencja (zawody inteligenckie, naukowcy)
- właściciele prywatnych firm
- mieszkańcy miast
- ludzie, którzy mają wobec swych dzieci wysokie aspiracje
- snoby, chcący się wyróżniać
- ludzie niezadowoleni z dotychczasowej szkoły
- rodzice dzieci szczególnie uzdolnionych
- rodzice dzieci mało zdolnych, trudnych wychowawczo
Respondenci wskazujący jako kryterium ułatwiające umieszczenie dziecka w szkole prywatnej:
- pieniądze
- władzę
- pozycję społeczną
- aspiracje wobec dzieci /tabela wg grup społeczno-zawodowych, wykształcenia, miejsca zamieszkania/
BARIERY FINANSOWE
Szczegółowy rozkład deklarowanych opłat na naukę:
- co najwyżej 10 tys.
- 11-15 tys.
- 16-20 tys.
- 21-30 tys.
- powyżej 30 tys.