"ZA" I "PRZECIW" NAUCZANIU RELIGII W SZKOLE
Jakie jest Pana zdanie w kwestii nauczania religii katolickiej w szkołach publicznych (państwowych)?
- jestem za
- jestem przeciw
- trudno powiedzieć
/tabela - wskazania dorosłych i młodzieży V‘90/
Jaki jest Pana stosunek do nauczania religii w szkołach?
- popieram
- nie popieram
- trudno powiedzieć
/tabela/
W przyszłym roku przewiduje się zmiany w zasadach nauczania religii w szkołach państwowych.
Czy jest Pan za:
- wprowadzeniem obowiązkowej nauki religii
- wprowadzeniem nieobowiązkowej nauki religii
- niewprowadzaniem nauki religii do szkół
- trudno powiedzieć
/tabela/ oraz /tabela aneksowa/
ZASADY SZKOLNEGO NAUCZANIA RELIGII
Czy nauczanie religii w szkole powinno być obowiązkowe czy dobrowolne?
- Obowiązkowe dla wszystkich uczniów
- Dobrowolne, zależne od woli uczniów
- Dobrowolne, zależne od woli rodziców
- nie wiem, trudno powiedzieć
/tabela - maj ‘90 - wskazania: dorosłych i młodzieży/
Jaki jest Pana stosunek do:
- decydowania przez rodziców o uczęszczaniu ich dzieci na lekcje religii
- pozostawienia Kościołowi doboru kadry i programu nauczania religii
- umieszczenia krzyża w salach lekcyjnych
- nauczania religii w szkołach
- uczestniczenia nauczycieli religii w Radzie Pedagogicznej Szkoły
- odmawiania modlitwy przed i po lekcjach
- wynagradzania przez państwo nauczycieli religii
- zwolnień z lekcji na uroczystości religijne
- samodzielnego decydowania przez uczniów o uczęszczaniu na lekcje religii
- nauczania religii przez osoby nie posiadające przygotowania pedagogicznego
/tabela wg odpowiedzi: popieram, nie popieram, trudno powiedzieć/
RÓŻNICE W STOSUNKU DO SZKOLNEJ EDUKACJI RELIGIJNEJ
Czy Pana zdaniem działalność Kościoła dobrze służy społeczeństwu i jest zgodna z jego interesami?
- raczej tak
- zdecydowanie tak
- raczej nie
- zdecydowanie nie
- trudno powiedzieć
/wykres wg badań XI‘89 - XI‘90/
Czy Pana zdaniem działalność Kościoła dobrze służy społeczeństwu i jest zgodna z jego interesami?
[odpowiedzi rekodowane]
- zgodna z interesami
- niezgodna z interesami
- Trudno powiedzieć
- Aprobata netto
/wykres wg badań XI‘89 - XI‘90/
Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych