UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 90/2015

Internauci 2015

Autor: Michał Feliksiak
|
2015-06-26

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

/wykresy - odpowiedzi twierdzące wg badań III 2002 - V 2015/

Odsetki internautów wg:

- wieku

- wykształcenia

- grup zawodowych

- sytuacji materialnej

- wielkości miejsca zamieszkania

/wykresy/

Odsetki internautów w regionach - mapka

Ile (mniej więcej) godzin tygodniowo zazwyczaj spędza Pan(i) w internecie?

- do 2 godzin

- od 3 do 7 godzin

- od 8 do 14 godzin

- od 15 do 21 godzin

- od 22 do 35 godzin

- 36 godzin i więcej

- trudno powiedzieć

- średnia liczba godzin w tygodniu spędzanych w internecie

/wykres wg badań IV 2010 - V 2015/

Wiek użytkowników internetu a średnia liczba godzin w tygodniu spędzanych online - wykres

Czy korzysta Pan(i) z internetu:

- w domu

- w szkole lub w pracy

- w kawiarence internetowej

- w innym miejscu/ innych miejscach

/wykresy - odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu wg badań VI 2008, IV 2010, V/VII 2011, V 2012, V2013, IV 2014, V 2015/

Czy łączy się Pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych, takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet?

- odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu

/wykresy - odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu wg badań IV 2010 - V 2015/

Internauci łączący się z internetem bezprzewodowo (za pomocą urządzeń przenośnych, takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet itp.) - wykres według wieku

AKTYWNOŚĆ W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III 2008 - V2015/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III 2008 - V 2015/

Respondenci, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych

/tabela wg badań III 2002 - V 2015/

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

* odzież, obuwie

* zabawki, artykuły dziecięce

* sprzęt elektroniczny

* książki, e-booki, audiobooki

* artykuły motoryzacyjne

* kosmetyki

* bilety na samolot, pociąg lub autobus

* sprzęt sportowy

* programy, gry komputerowe

* leki

* dostęp do usług lub treści

* muzykę, filmy

* artykuły spożywcze

* coś innego

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

* ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

* korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach, grach

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg badań III 2005 - V 2015/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism

* słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

* oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg badań III 2006 - V 2015/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań V2012 - V 2015/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) Pan(i) blogi?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań IV 2010 - V 2015/

Internauci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:

* czytali internetowe wersje gazet lub czasopism

* słuchali przez internet radia

* oglądali przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo

* czytali blogi

* zamieszczali w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy

/tabela wg wieku/

Czy prowadzi Pan(i) bloga lub własną stronę internetową?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań VI 2009, V 2012, V 2013, IV 2014, V 2015/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, Tlen lub czat będący częścią jakiegoś portalu, np. Facebooka

* prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez Tlenofon, Skype

* dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych, stronach portali społecznościowych

* grał(a) Pan(i) w coś w sieci z innymi ludźmi

/tabela - odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg badań III 2005 - V 2015/

Internauci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:

* rozmawiali ze znajomymi przez komunikatory (Gadu-Gadu, Tlen)

* prowadzili rozmowy telefoniczne (Skype, Tlenofon)

* dokonywali wpisów na forach

* grali w sieci

/tabela wg wieku/

ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI PRZEZ INTERNET I KORZYSTANIE Z PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Czy:

* poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet

* spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg badań III 2005 - V 2015/

Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III 2008 - V 2015/

Odsetki internautów zarejestrowanych w portalach społecznościowych - wykres według wieku

Cele korzystania z portali społecznościowych

* Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

* Odnowienie dawnych znajomości

* Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

* Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych

* Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

* Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

* Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom*

* Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych

/tabela: wskazania użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg badań III 2008 - V 2015/

Liczba stron:
18
Badanie:
201510 Aktualne problemy i wydarzenia (300)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internauci, internet, zakupy, internet bezprzewodowy, usługi bankowe, blog, serwis społecznościowy, prasa, radio, życie towarzyskie, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry