DZIECI I MŁODZIEŻ W INTERNECIE
Czy któreś z dzieci w gospodarstwie domowym korzysta z internetu?
- Tak
- Nie
-Trudno powiedzieć
/tabela wg badań IX 2004, VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela - odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci (młodzież)
korzystające z internetu.
Ile mniej więcej godzin tygodniowo dzieci / wnuki spędzają w internecie?
- do 2 godzin
- od 3 do 7 godzin
- od 8 do 14 godzin
- od 15 do 21 godzin
- od 22 do 35 godzin
- 36 godzin i więcej
- trudno powiedzieć
- średnia
/wykres/ oraz /wykres - średnia liczba godzin wg wieku/
Jak Pan(i) ocenia, czy pana(i) dzieci / wnuki spędzają w internecie:
- zbyt mało czasu
- odpowiednią ilość czasu
- zbyt dużo czasu
- trudno powiedzieć
/wykresy wg badań VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Jak Pan(i) ocenia, czy pana(i) dzieci / wnuki spędzają w internecie:
- zbyt małą lub odpowiednią ilość czasu
- zbyt dużo czasu
/wykresy - średnia liczba godzin tygodniowo/
Czy ktoś z dorosłych ogranicza czas, jaki dzieci (młodzież) z Pana(i) gospodarstwa domowego spędzają w internecie?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Czy i na ile orientuje się Pan(i), do jakich celów dzieci wykorzystują internet?
- Orientuję się bardzo dobrze
- Raczej się orientuję
- Raczej się nie orientuję
- Zdecydowanie się nie orientuję
/wykresy wg badań IX 2004, VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Czy dzieci (młodzież) w Pana(i) gospodarstwie domowym zawierają przez internet nowe znajomości?
- Tak
- Nie
- Nie wiem
/wykresy wg badań VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Czy wie Pan(i), kim są osoby, z którymi dziecko zawiera znajomości?
- Tak, dobrze wiem, kim są wszystkie te osoby
- Tak, ogólnie wiem, kim jest większość tych osób
- Tak, wiem trochę o niektórych osobach
- Nie wiem
/tabela wg badań VI 2008, VII 2015/
Czy zdarzyło się, że dzieci spotkały się z kimś poznanym przez internet?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/tabela wg badań VI 2008, VII 2015/
OBAWY I IDENTYFIKACJA ZAGROŻEŃ
Czy Pan(i) osobiście obawia się zagrożeń, jakie mogą spotkać dzieci w internecie?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/tabela wg badań IX 2004, VI 2008, VII 2015/ oraz /tabela odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci w wieku: 6-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat/
Jakich zagrożeń się Pan(i) obawia?
Niebezpieczne kontakty i znajomości, w tym:
- pedofile, zboczeńcy, nakłanianie do prostytucji
Szkodliwe treści, w tym:
- pornografia, treści erotyczne
- przemoc; drastyczne, brutalne sceny; agresja w filmach i grach; wulgarne słownictwo
Zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa gospodarstwa domowego, np. kradzieże, oszustwa, wyłudzenia, w tym:
- upublicznienie prywatnych informacji, wykorzystanie przez kogoś danych osobowych w sposób szkodliwy
Uzależnienie od internetu, oderwanie od rzeczywistości
Prześladowanie, szykanowanie, krytyka, „hejt”
Werbowanie do sekt i organizacji terrorystycznych
Nieprawdziwe informacje
Wypowiedzi niejasne lub ogólnikowe
Trudno powiedzieć
Odmowa odpowiedzi
/tabela wg odpowiedzi: respondentów wyrażających obawy, ogółu respondentów mających w gospodarstwie domowym dzieci korzystające z internetu/