UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 66/2016

Finansowanie mediów publicznych

Autor: Michał Feliksiak
|
2016-04-25

OBECNE SPOSOBY FINANSOWANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH

Czy publiczne radio i telewizja powinny być finansowane:

- z abonamentu płaconego przez gospodarstwa domowe

- z budżetu państwa

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań III 2008, VIII 2012, IX 2013, IV 2016/ oraz /tabela aneksowa/

Czy publiczne radio i telewizja, które są finansowane z pieniędzy publicznych, powinny mieć prawo pozyskiwania pieniędzy z reklam?

- zdecydowanie tak

- raczej tak

- raczej nie

- zdecydowanie nie

- trudno powiedzieć /wykresy wg badań III 2008, VIII 2012, IX 2013, IV 2016/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w Pana(i) gospodarstwie domowym płaci się abonament radiowo-telewizyjny?

- tak

- nie

- trudno powiedzieć

- odmowa odpowiedzi

/wykresy wg badań VIII 2012, IV 2016/

NOWA OPŁATA AUDIOWIZUALNA

Planowane jest wprowadzenie nowej opłaty audiowizualnej, która ma zastąpić obecny abonament radiowo-telewizyjny. Nową opłatą będą objęci wszyscy, niezależnie od tego, czy posiadają odbiorniki radiowe i telewizyjne. Z zapowiedzi wynika, że nowa opłata będzie wynosić 15 złotych miesięcznie na gospodarstwo domowe. Kwota ta ma być doliczana do rachunków za prąd.

Czy popiera Pan(i) wprowadzenie takiej opłaty audiowizualnej zastępującej dotychczasowy abonament radiowo-telewizyjny czy też jest Pan(i) temu przeciwny(a)?

- zdecydowanie popieram

- raczej popieram

- raczej jestem przeciwny

- zdecydowanie jestem przeciwny

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /wykres wg badań IX 2013, IV 2016/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów partyjnych/ oraz /tabela wg deklarujących płacenie - niepłacenie abonamentu/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, Pana(i) zdaniem, zastąpienie dotychczasowego abonamentu radiowo telewizyjnego nową opłatą audiowizualną będzie korzystne, niekorzystne czy też będzie bez znaczenia dla:

- budżetu państwa

- publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych

- ogółu Polaków

* zdecydowanie korzystne

* raczej korzystne

* ani korzystne, ani niekorzystne – bez znaczenia

* raczej niekorzystne

* zdecydowanie niekorzystne

* Trudno powiedzieć

/wykresy/ oraz /wykresy wg badań IX 13, IV‘16/

Czy, Pana(i) zdaniem, zastąpienie dotychczasowego abonamentu radiowo telewizyjnego nową opłatą audiowizualną będzie korzystne, niekorzystne czy też będzie bez znaczenia dla Pana(i) gospodarstwa domowego?

* zdecydowanie korzystne

* raczej korzystne

* ani korzystne, ani niekorzystne – bez znaczenia

* raczej niekorzystne

* zdecydowanie niekorzystne

* Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /wykresy wg badań IX 13, IV‘16/ oraz /tabela aneksowa/

Tabele aneksowe

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
13
Badanie:
201610 Aktualne problemy i wydarzenia (311)
Kategorie tematyczne:
Środki masowego przekazu; Media
Słowa kluczowe:
abonament, media publiczne, opłata audiowizualna, radio, telewizja, finansowanie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry