OGÓLNE ZASADY FINANSOWANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH
Czy publiczne radio i telewizja powinny być finansowane:
- z abonamentu (lub innej opłaty) płaconego przez gospodarstwa domowe
- z budżetu państwa
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań III 2008, VIII 2012, IX 2013, IV 2016, VII 2017/ oraz /tabela aneksowa/
Czy publiczne radio i telewizja, które są finansowane z pieniędzy publicznych, powinny mieć prawo pozyskiwania pieniędzy z reklam?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg terminów badań III 2008, VIII 2012, IX 2013, IV 2016, VII 2017/
POPRAWA ŚCIĄGALNOŚCI ABONAMENTU
Przygotowywane są przepisy, które mają poprawić pobieranie opłat abonamentowych za publiczną telewizję. Dostawcy sygnału telewizyjnego, czyli płatne telewizje kablowe i satelitarne, będą zobowiązani przekazywać Poczcie Polskiej dane osobowe swoich klientów. Na tej podstawie poczta będzie domagać się od zgłoszonych osób rejestracji odbiorników i opłacania abonamentu. Czy popiera Pan(i) takie rozwiązanie czy też jest mu Pan(i) przeciwny(a)?
- Zdecydowanie popieram
- Raczej popieram
- Raczej jestem przeciwny(a)
- Zdecydowanie jestem przeciwny(a)
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg elektoratów partyjnych/ oraz /tabela wg korzystających (lub nie) z płatnej telewizji kablowej/ oraz /tabela wg deklaracji płacenia abonamentu RTV/ oraz /tabela aneksowa/
Czy w Pana(i) gospodarstwie domowym płaci się abonament radiowo-telewizyjny?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
- Odmowa odpowiedzi
/wykresy wg badań VIII 2012, IV 2016, VII 2017/
Czy w Pana(i) gospodarstwie domowym jest płatna telewizja kablowa lub satelitarna?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
- Odmowa odpowiedzi
/wykres/
Czy płatne telewizje kablowe i satelitarne powinny, Pana(i) zdaniem, mieć prawo udostępniania danych osobowych swoich klientów bez ich zgody innej firmie, w tym przypadku Poczcie Polskiej, czy też nie?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/
Jak Pan(i) uważa, czy wprowadzenie obowiązku przekazywania przez płatne telewizje kablowe i satelitarne danych osobowych ich klientów Poczcie Polskiej spowoduje wzrost liczby zarejestrowanych odbiorników telewizyjnych i tym samym gospodarstw domowych płacących abonament radiowo- telewizyjny?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg poparcia dla przepisu o przekazywaniu danych klientów Poczcie Polskiej/
Jak Pan(i) uważa, czy wprowadzenie obowiązku przekazywania przez płatne telewizje kablowe i satelitarne danych osobowych ich klientów Poczcie Polskiej spowoduje spadek liczby klientów płatnych telewizji kablowych i satelitarnych?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg poparcia dla przepisu o przekazywaniu danych klientów Poczcie Polskiej/
Tabele aneksowe