UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 143/2017

Patriotyzm gospodarczy

Autor: Michał Feliksiak
|
2017-11-02

Czym przede wszystkim kieruje się Pan(i) kupując produkty codziennego użytku?

- Ceną

- Jakością

- Polskim pochodzeniem produktu

- Sprawdzoną marką

- Przyzwyczajeniem

- Informacjami na opakowaniu

- Opiniami znajomych

- Znaną marką

- Opinią sprzedawcy

- Reklamą

- Opakowaniem

- Zagranicznym pochodzeniem produktu

- Trudno powiedzieć

- Nie dotyczy, nie robię zakupów

/wykres wg terminów badań V 2016, IX 2017/

Tabela - Osoby kierujących się w codziennych zakupach polskim pochodzeniem produktu /wg grup wiekowych, miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, dochodów na osobę w gospodarstwie domowym, oceny warunków materialnych, poglądów politycznych i udziału w praktykach religijnych/

Dlaczego kupując produkty codziennego użytku kieruje się Pan(i) polskim pochodzeniem produktu?

[Odpowiedzi na pytanie otwarte]

- Pozytywny wpływ na sytuację w Polsce, w tym:

chęć wspierania polskiej gospodarki

chęć wspierania polskich przedsiębiorstw

chęć wspieranie zatrudnienia i poprawa sytuacji pracowników w Polsce

niechęć do wspierania obcej gospodarki, zagranicznych producentów

- Specyfika produktów, w tym:

przekonanie o dobrej (lub najlepszej) jakości polskich produktów

zaufanie do polskich producentów, większa wiedza o produktach, przyzwyczajenie do marek

korzystna cena polskich produktów

- Odpowiedzi odnoszące się ogólnie do polskości i patriotyzmu, np. wybieram polskie produkty, bo są polskie, bo jestem patriotą, szanuję to co polskie

/tabela/ oraz /tabela aneksowa/

O jakim z produktów powiedział(a)by Pan(i), że jest to produkt polski. Czy produktem polskim jest:

* produkt wyprodukowany w Polsce przez firmę polską

* produkt wyprodukowany za granicą przez polską firmę

* produkt wyprodukowany w Polsce przez firmę zagraniczną

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Czy przy wyborze danego produktu codziennego użytku, jest dla Pana(i) istotne to, czy:

* został wyprodukowany przez polską firmę

* został wyprodukowany w Polsce

* firma, która go wyprodukowała, płaci podatki w Polsce

- Bardzo istotne

- Dość istotne

- Raczej istotne

- Zupełnie nieistotne

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela: osoby uwzględniające wszystkie trzy kryteria vs osoby nie uwzględniające żadnego kryterium wg cech społeczno-demograficznych/

Czy zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

* W dzisiejszych czasach uczciwe płacenie podatków jest formą patriotyzmu

* Kupowanie polskich produktów jest przejawem patriotyzmu

* Dobrze jest kupować w małych, lokalnych sklepach należących do polskich właścicieli

- Zdecydowanie się zgadzam

- Raczej się zgadzam

- Raczej się nie zgadzam

- Zdecydowanie się nie zgadzam

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabele aneksowe/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
11
Badanie:
201724 Aktualne problemy i wydarzenia (328)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe:
zakupy, patriotyzm, zwyczaje konsumenckie, zachowania konsumenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry