UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 143/2017

Patriotyzm gospodarczy

Autor: Michał Feliksiak
|
2017-11-02

Czym przede wszystkim kieruje się Pan(i) kupując produkty codziennego użytku?

- Ceną

- Jakością

- Polskim pochodzeniem produktu

- Sprawdzoną marką

- Przyzwyczajeniem

- Informacjami na opakowaniu

- Opiniami znajomych

- Znaną marką

- Opinią sprzedawcy

- Reklamą

- Opakowaniem

- Zagranicznym pochodzeniem produktu

- Trudno powiedzieć

- Nie dotyczy, nie robię zakupów

/wykres wg terminów badań V 2016, IX 2017/

Tabela - Osoby kierujących się w codziennych zakupach polskim pochodzeniem produktu /wg grup wiekowych, miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, dochodów na osobę w gospodarstwie domowym, oceny warunków materialnych, poglądów politycznych i udziału w praktykach religijnych/

Dlaczego kupując produkty codziennego użytku kieruje się Pan(i) polskim pochodzeniem produktu?

[Odpowiedzi na pytanie otwarte]

- Pozytywny wpływ na sytuację w Polsce, w tym:

chęć wspierania polskiej gospodarki

chęć wspierania polskich przedsiębiorstw

chęć wspieranie zatrudnienia i poprawa sytuacji pracowników w Polsce

niechęć do wspierania obcej gospodarki, zagranicznych producentów

- Specyfika produktów, w tym:

przekonanie o dobrej (lub najlepszej) jakości polskich produktów

zaufanie do polskich producentów, większa wiedza o produktach, przyzwyczajenie do marek

korzystna cena polskich produktów

- Odpowiedzi odnoszące się ogólnie do polskości i patriotyzmu, np. wybieram polskie produkty, bo są polskie, bo jestem patriotą, szanuję to co polskie

/tabela/ oraz /tabela aneksowa/

O jakim z produktów powiedział(a)by Pan(i), że jest to produkt polski. Czy produktem polskim jest:

* produkt wyprodukowany w Polsce przez firmę polską

* produkt wyprodukowany za granicą przez polską firmę

* produkt wyprodukowany w Polsce przez firmę zagraniczną

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Czy przy wyborze danego produktu codziennego użytku, jest dla Pana(i) istotne to, czy:

* został wyprodukowany przez polską firmę

* został wyprodukowany w Polsce

* firma, która go wyprodukowała, płaci podatki w Polsce

- Bardzo istotne

- Dość istotne

- Raczej istotne

- Zupełnie nieistotne

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela: osoby uwzględniające wszystkie trzy kryteria vs osoby nie uwzględniające żadnego kryterium wg cech społeczno-demograficznych/

Czy zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

* W dzisiejszych czasach uczciwe płacenie podatków jest formą patriotyzmu

* Kupowanie polskich produktów jest przejawem patriotyzmu

* Dobrze jest kupować w małych, lokalnych sklepach należących do polskich właścicieli

- Zdecydowanie się zgadzam

- Raczej się zgadzam

- Raczej się nie zgadzam

- Zdecydowanie się nie zgadzam

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabele aneksowe/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
11
Badanie:
201724 Aktualne problemy i wydarzenia (328)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe:
zakupy, patriotyzm, zwyczaje konsumenckie, zachowania konsumenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry