UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 162/2017

Oceny funkcjonowania polskich urzędów i urzędników A.D. 2017

Autor: Barbara Badora
|
2017-12-07

OPINIE O FUNKCJONOWANIU URZĘDÓW

Czy, ogólnie rzecz biorąc, zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

- Godziny obsługi interesantów w urzędach są odpowiednie /tabela wg wieku/

- Wiele spraw urzędowych można załatwić za pomocą internetu - bez konieczności udawania się do urzędu /tabela wg wieku/

- Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów /tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/

- Struktura urzędów oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne załatwianie spraw w urzędach

- Urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo

- Klienci urzędów na ogół znają swoje prawa

- Formalności związane z załatwianiem spraw urzędowych są ograniczone do minimum

- Klienci urzędów na ogół wiedzą, według jakich zasad są podejmowane decyzje w ich sprawach /tabela wg wykształcenia/

* zdecydowanie się zgadzam

* raczej się zgadzam

* raczej się nie zgadzam

* zdecydowanie się nie zgadzam

* trudno powiedzieć

/wykresy/ oraz /wykresy - odpowiedzi twierdzące wg badań 2007, 2012, 2017/

Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie)

Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?

- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”

- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- Trudno powiedzieć

/tabela wg wymiarów funkcjonowania polskich urzędów/ oraz /tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/

CO W OSTATNICH LATACH ZMIENIŁO SIĘ W POLSKICH URZĘDACH

Czy, generalnie rzecz biorąc, Pana(i) zdaniem, funkcjonowanie urzędów w Polsce w ostatnich latach:

- zdecydowanie się poprawiło

- raczej się poprawiło

- nie uległo zmianie

- raczej się pogorszyło

- zdecydowanie się pogorszyło

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg badań IX 2012, XI 2017/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie

/tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/

OCENA JAKOŚCI OBSŁUGI W URZĘDACH

Posługując się skalą od 1 do 10, na której 1 oznacza karygodną jakość obsługi interesantów,

a 10 – idealną, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych /tabela aneksowa/

Opis jakości obsługi interesantów

- karygodna

- zła

- raczej zła

- raczej dobra

- dobra

- idealna

- trudno powiedzieć

/odsetek wskazań wg badań 2007, 2012, 2017/

Przy użyciu skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza karygodną, a 10 idealną jakość obsługi interesantów, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych.

Średnie ocen w zależności od stosunku badanych do stwierdzenia: Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów

- zdecydowanie się zgadzam

- raczej się zgadzam

- raczej się nie zgadzam

- zdecydowanie się nie zgadzam

- trudno powiedzieć

- wykres/

Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie

Przy użyciu skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza karygodną, a 10 idealną jakość obsługi interesantów, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych.

Średnie ocen w zależności od poziomu zadowolenia ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie

- zadowolony(a), sprawa została załatwiona sprawnie, "od ręki"

- sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- niezadowolony(a), gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- trudno powiedzieć

/wykres/

OPINIE O PRACY URZĘDNIKÓW

Jak by Pan(i) ocenił(a) pracę większości urzędników w Polsce? Czy urzędnicy na ogół:

- załatwiają sprawy przede wszystkim wtedy, gdy ma się znajomości i protekcję

- są życzliwi dla interesantów

- znają się na swojej pracy, są kompetentni

- pracują z zaangażowaniem, poświęcają dużo uwagi interesantom

- pracują rzetelnie, dokładnie i sumiennie wykonują swoje obowiązki

- są przekupni – wręczenie prezentu lub łapówki przyśpiesza załatwienie spraw

- są nakierowani raczej na rozwiązywanie spraw klientów niż na własną wygodę w pracy

- przewlekają załatwianie spraw, celowo je opóźniają

/wykresy wg odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć/ oraz /wykresy wg odpowiedzi: tak, nie i wg badań 2007, 2012, 2017/

oraz /tabela - odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie/

CZY W POLSCE MAMY ZA DUŻO URZĘDNIKÓW?

Czy, Pana(i) zdaniem, liczba urzędników w Polsce jest:

- zbyt mała

- zbyt duża

- odpowiednia

- To zależy - w jednych urzędach jest zbyt mała, a w innych zbyt duża

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg badań 2007, 2012, 2017/ oraz /tabela aneksowa/

Liczba stron:
17
Badanie:
201731 Aktualne problemy i wydarzenia (330)
Kategorie tematyczne:
Administracja
Słowa kluczowe:
urzędnicy, urzędy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry