OPINIE O FUNKCJONOWANIU URZĘDÓW
Czy, ogólnie rzecz biorąc, zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?
- Godziny obsługi interesantów w urzędach są odpowiednie /tabela wg wieku/
- Wiele spraw urzędowych można załatwić za pomocą internetu - bez konieczności udawania się do urzędu /tabela wg wieku/
- Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów /tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/
- Struktura urzędów oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne załatwianie spraw w urzędach
- Urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo
- Klienci urzędów na ogół znają swoje prawa
- Formalności związane z załatwianiem spraw urzędowych są ograniczone do minimum
- Klienci urzędów na ogół wiedzą, według jakich zasad są podejmowane decyzje w ich sprawach /tabela wg wykształcenia/
* zdecydowanie się zgadzam
* raczej się zgadzam
* raczej się nie zgadzam
* zdecydowanie się nie zgadzam
* trudno powiedzieć
/wykresy/ oraz /wykresy - odpowiedzi twierdzące wg badań 2007, 2012, 2017/
Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie)
Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?
- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”
- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy
- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności
- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy
- Trudno powiedzieć
/tabela wg wymiarów funkcjonowania polskich urzędów/ oraz /tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/
CO W OSTATNICH LATACH ZMIENIŁO SIĘ W POLSKICH URZĘDACH
Czy, generalnie rzecz biorąc, Pana(i) zdaniem, funkcjonowanie urzędów w Polsce w ostatnich latach:
- zdecydowanie się poprawiło
- raczej się poprawiło
- nie uległo zmianie
- raczej się pogorszyło
- zdecydowanie się pogorszyło
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań IX 2012, XI 2017/ oraz /tabela aneksowa/
Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?
- Tak, wiele razy
- Tak, kilka razy
- Tak, raz
- Nie
/tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/
OCENA JAKOŚCI OBSŁUGI W URZĘDACH
Posługując się skalą od 1 do 10, na której 1 oznacza karygodną jakość obsługi interesantów,
a 10 – idealną, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych /tabela aneksowa/
Opis jakości obsługi interesantów
- karygodna
- zła
- raczej zła
- raczej dobra
- dobra
- idealna
- trudno powiedzieć
/odsetek wskazań wg badań 2007, 2012, 2017/
Przy użyciu skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza karygodną, a 10 idealną jakość obsługi interesantów, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych.
Średnie ocen w zależności od stosunku badanych do stwierdzenia: Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów
- zdecydowanie się zgadzam
- raczej się zgadzam
- raczej się nie zgadzam
- zdecydowanie się nie zgadzam
- trudno powiedzieć
- wykres/
Odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie
Przy użyciu skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza karygodną, a 10 idealną jakość obsługi interesantów, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych.
Średnie ocen w zależności od poziomu zadowolenia ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie
- zadowolony(a), sprawa została załatwiona sprawnie, "od ręki"
- sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy
- sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności
- niezadowolony(a), gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy
- trudno powiedzieć
/wykres/
OPINIE O PRACY URZĘDNIKÓW
Jak by Pan(i) ocenił(a) pracę większości urzędników w Polsce? Czy urzędnicy na ogół:
- załatwiają sprawy przede wszystkim wtedy, gdy ma się znajomości i protekcję
- są życzliwi dla interesantów
- znają się na swojej pracy, są kompetentni
- pracują z zaangażowaniem, poświęcają dużo uwagi interesantom
- pracują rzetelnie, dokładnie i sumiennie wykonują swoje obowiązki
- są przekupni – wręczenie prezentu lub łapówki przyśpiesza załatwienie spraw
- są nakierowani raczej na rozwiązywanie spraw klientów niż na własną wygodę w pracy
- przewlekają załatwianie spraw, celowo je opóźniają
/wykresy wg odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć/ oraz /wykresy wg odpowiedzi: tak, nie i wg badań 2007, 2012, 2017/
oraz /tabela - odpowiedzi respondentów, którzy w tym roku załatwiali jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie/
CZY W POLSCE MAMY ZA DUŻO URZĘDNIKÓW?
Czy, Pana(i) zdaniem, liczba urzędników w Polsce jest:
- zbyt mała
- zbyt duża
- odpowiednia
- To zależy - w jednych urzędach jest zbyt mała, a w innych zbyt duża
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań 2007, 2012, 2017/ oraz /tabela aneksowa/