UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 173/2017

Polak w urzędzie

Autor: Rafał Boguszewski
|
2017-12-20

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi badanych, którzy w tym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie]

W jakim urzędzie załatwiał(a) Pan(i) ostatnią konkretną sprawę? Czy był to:

- urząd gminy / miasta / dzielnicy

- ZUS

- urząd powiatowy / starostwo powiatowe

- urząd skarbowy

- ośrodek pomocy społecznej

- urząd pracy

- urząd wojewódzki/ marszałkowski

- Inny urząd

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi badanych, którzy w danym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.]

Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?

- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”

- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017/ oraz /tabela aneksowa/

Tabela - poziom zadowolenia z załatwienia sprawy w powiązaniu z rodzajem urzędu

[Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie]

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

* znali się na swojej pracy, byli kompetentni

* obsłużyli Pana(ią) prawidłowo i rzetelnie

* byli zaangażowani, poświęcili Panu(i) wystarczająco dużo czasu i uwagi

* sprawnie załatwili wszelkie formalności

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017/

[Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie]

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

* załatwiali w międzyczasie inne sprawy - prywatne lub zawodowe

* byli wobec Pana(i) nieuprzejmi i nieżyczliwi

* sugerowali Panu(i)) wręczenie prezentu lub łapówki w celu załatwienia lub przyspieszenia sprawy

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017/

Ogólna ocena jakości obsługi a zadowolenie ze sposobu załatwienia sprawy. Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna) - wykres wg terminów badań 2012, 2017

Ogólna ocena jakości obsługi a zadowolenie ze sposobu załatwienia sprawy.

Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- Zadowoleni, sprawa została załatwiona sprawnie "od ręki"

- Sprawa została załatwiona, ale respondent musiał przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Niezadowoleni, gdyż nie udało im się załatwić sprawy

/wykres/

Ogólna ocena jakości obsługi w poszczególnych urzędach.

Średnie ocen na skali od 1 (zdecydowanie negatywna) do 5 (zdecydowanie pozytywna)

- Urząd powiatowy / starostwo powiatowe

- Urząd gminy / miasta / dzielnicy

- Zakład Ubezpieczeń Społecznych

- Urząd skarbowy

- Ośrodek pomocy społecznej

- Urząd pracy

/wykres/

Tabela - porównanie odsetków odpowiedzi twierdzących w odniesieniu do poszczególnych wymiarów oceny jakości obsługi w różnych urzędach

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-ekonomicznych

Liczba stron:
11
Badanie:
201731 Aktualne problemy i wydarzenia (330)
Kategorie tematyczne:
Administracja
Słowa kluczowe:
urzędnicy, urzędy, kompetencje, jakość pracy, obsługa klientów
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry