UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 122/2018

Ocena systemu edukacji po roku od wprowadzenia reformy

Autor: Rafał Boguszewski
|
2018-09-24

OCENA POZIOMU KSZTAŁCENIA W POLSCE

Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny poziom kształcenia w Polsce:

* w publicznych szkołach podstawowych

* w publicznych liceach ogólnokształcących

* w publicznych technikach

* w publicznych gimnazjach

* w publicznych zasadniczych szkołach zawodowych

* w publicznych gimnazjach

* w publicznych szkołach branżowych

- Bardzo dobrze

- Raczej dobrze

- Raczej źle

- Bardzo źle

- Trudno powiedzieć

/wykresy/ oraz /wykresy wg badań 2008, 2017, 2018 i odpowiedzi; dobrze, źle, trudno powiedzieć/

Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny poziom kształcenia w Polsce:

* w publicznych technikach

* w publicznych liceach ogólnokształcących

* w publicznych szkołach branżowych

* w publicznych zasadniczych szkołach zawodowych

* publicznych szkołach podstawowych

* w publicznych gimnazjach

- bardzo dobrze

- raczej dobrze

- raczej źle

- bardzo źle

/wykresy/

NOWY SYSTEM EDUKACJI VERSUS POPRZEDNI

Rok temu zaczęła obowiązywać nowa reforma edukacji obejmująca m.in. zmiany w strukturze szkół. Rozpoczął się proces stopniowego wygaszania gimnazjów, a naukę w szkołach podstawowych wydłużono z 6 do 8 lat. Nauka w liceach trwa obecnie 4 lata, a nie jak poprzednio 3 lata, a naukę w technikach wydłużono

z 4 do 5 lat. W systemie edukacji pojawiły się również dwustopniowe szkoły branżowe w miejsce zasadniczych szkół zawodowych.

Czy uważa Pan(i), że system edukacji z ośmioletnią szkołą podstawową, czteroletnim liceum ogólnokształcącym oraz pięcioletnim technikum jest lepszy niż wcześniej obowiązujący – z sześcioletnią podstawówką, trzyletnim gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym i czteroletnim technikum?

- zdecydowanie tak

- raczej tak

- raczej nie

- zdecydowanie nie

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg systemu edukacji respondenta: 8-letnia podstawówka, 6-letnia podstawówka + 3-letnie gimnazjum, inne/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów partyjnych/ oraz /tabela wg typu szkoły do której uczęszczało dziecko, ogółu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, ogółu respondentów/ oraz /tabela aneksowa/

OCENA REFORMY I JEJ SKUTKÓW

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie system edukacji funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- znacznie lepiej

- trochę lepiej

- ani lepiej, ani gorzej

- trochę gorzej

- znacznie gorzej

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabela wg typu szkoły do której uczęszczało dziecko, ogółu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, ogółu respondentów/ oraz /tabela aneksowa/

Tabela - Ocena zmian w systemie edukacji a dostrzeganie problemów z wdrażaniem reformy w szkołach zlokalizowanych w miejscu zamieszkania

Czy, w Pana(i) opinii, reforma edukacji:

- była potrzebna

- została dobrze przygotowana

- została właściwie wdrożona

* zdecydowania tak

* raczej tak

* raczej nie

* zdecydowanie nie

* trudno powiedzieć

/wykresy/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabele aneksowe/

Czy w szkołach zlokalizowanych w Pana(i) miejscu zamieszkania, gminie pojawiły się jakieś problemy, trudności związane z wdrażaną od września ubiegłego roku reformą systemu edukacji?

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/tabela wg opinii: o zasadności reformy, przygotowaniu reformy, właściwym wdrożeniu reformy/ oraz /tabela aneksowa/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
16
Badanie:
201818 Aktualne problemy i wydarzenia (339)
Kategorie tematyczne:
Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
gimnazjum, system edukacji, edukacja, poziom kształcenia, reforma szkolnictwa, reforma systemu edukacji, oświata
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry