OCENA POZIOMU KSZTAŁCENIA W POLSCE
Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny poziom kształcenia w Polsce:
* w publicznych szkołach podstawowych
* w publicznych liceach ogólnokształcących
* w publicznych technikach
* w publicznych gimnazjach
* w publicznych zasadniczych szkołach zawodowych
* w publicznych gimnazjach
* w publicznych szkołach branżowych
- Bardzo dobrze
- Raczej dobrze
- Raczej źle
- Bardzo źle
- Trudno powiedzieć
/wykresy/ oraz /wykresy wg badań 2008, 2017, 2018 i odpowiedzi; dobrze, źle, trudno powiedzieć/
Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny poziom kształcenia w Polsce:
* w publicznych technikach
* w publicznych liceach ogólnokształcących
* w publicznych szkołach branżowych
* w publicznych zasadniczych szkołach zawodowych
* publicznych szkołach podstawowych
* w publicznych gimnazjach
- bardzo dobrze
- raczej dobrze
- raczej źle
- bardzo źle
/wykresy/
NOWY SYSTEM EDUKACJI VERSUS POPRZEDNI
Rok temu zaczęła obowiązywać nowa reforma edukacji obejmująca m.in. zmiany w strukturze szkół. Rozpoczął się proces stopniowego wygaszania gimnazjów, a naukę w szkołach podstawowych wydłużono z 6 do 8 lat. Nauka w liceach trwa obecnie 4 lata, a nie jak poprzednio 3 lata, a naukę w technikach wydłużono
z 4 do 5 lat. W systemie edukacji pojawiły się również dwustopniowe szkoły branżowe w miejsce zasadniczych szkół zawodowych.
Czy uważa Pan(i), że system edukacji z ośmioletnią szkołą podstawową, czteroletnim liceum ogólnokształcącym oraz pięcioletnim technikum jest lepszy niż wcześniej obowiązujący – z sześcioletnią podstawówką, trzyletnim gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym i czteroletnim technikum?
- zdecydowanie tak
- raczej tak
- raczej nie
- zdecydowanie nie
- trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg systemu edukacji respondenta: 8-letnia podstawówka, 6-letnia podstawówka + 3-letnie gimnazjum, inne/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów partyjnych/ oraz /tabela wg typu szkoły do której uczęszczało dziecko, ogółu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, ogółu respondentów/ oraz /tabela aneksowa/
OCENA REFORMY I JEJ SKUTKÓW
Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie system edukacji funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?
- znacznie lepiej
- trochę lepiej
- ani lepiej, ani gorzej
- trochę gorzej
- znacznie gorzej
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabela wg typu szkoły do której uczęszczało dziecko, ogółu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, ogółu respondentów/ oraz /tabela aneksowa/
Tabela - Ocena zmian w systemie edukacji a dostrzeganie problemów z wdrażaniem reformy w szkołach zlokalizowanych w miejscu zamieszkania
Czy, w Pana(i) opinii, reforma edukacji:
- była potrzebna
- została dobrze przygotowana
- została właściwie wdrożona
* zdecydowania tak
* raczej tak
* raczej nie
* zdecydowanie nie
* trudno powiedzieć
/wykresy/ oraz /tabela wg potencjalnych elektoratów/ oraz /tabele aneksowe/
Czy w szkołach zlokalizowanych w Pana(i) miejscu zamieszkania, gminie pojawiły się jakieś problemy, trudności związane z wdrażaną od września ubiegłego roku reformą systemu edukacji?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/tabela wg opinii: o zasadności reformy, przygotowaniu reformy, właściwym wdrożeniu reformy/ oraz /tabela aneksowa/
Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych