UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 66/2019

Opinie o warszawskiej karcie LGBT+ i edukacji seksualnej w szkołach

Autor: Ilona Kawalec
|
2019-05-16

OPINIE O POTRZEBIE WSPARCIA ŚRODOWISKA LGBT+

Czy, Pana(i) zdaniem, ogólnie rzecz biorąc, jest taka potrzeba, aby wprowadzać w Polsce rozwiązania wspierające gejów i lesbijki?

- zdecydowanie tak

- raczej tak

- raczej nie

- zdecydowanie nie

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg deklarowanego stosunku do gejów i lesbijek/ oraz /tabela aneksowa/

REAKCJE SPOŁECZNE NA WPROWADZENIE KARTY LGBT+ W WARSZAWIE

W lutym tego roku prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał tzw. kartę LGBT+. Czy słyszał(a) Pan(i) o tym wydarzeniu?

- tak

- nie

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czy zna Pan(i) treść tej karty?

- znam i czytałe(a)m ją osobiście

- znam ze słyszenia

- nie, nie znam

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) podpisanie karty LGBT+?

- bardzo dobrze

- raczej dobrze

- raczej źle

- zdecydowanie źle

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg deklarowanego stosunku do gejów i lesbijek/ oraz /tabela wg potrzeby wprowadzania rozwiązań wspierających gejów i lesbijki/ oraz /tabela aneksowa - dobrze, źle, tr. pow./

Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) podpisanie karty LGBT+?

- Negatywne oceny dotyczące podpisania karty LGBT+

/mapka Polski/

OPINIE O EDUKACJI SEKSUALNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY

Czy zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem, że nie powinno się mówić dzieciom o seksie, bo to demoralizuje dzieci?

- zdecydowanie się zgadzam

- raczej się zgadzam

- raczej się nie zgadzam

- zdecydowanie się nie zgadzam

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - zgadzam się, nie zgadzam się, trudno powiedzieć/

Czy zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem, że im później zacznie się mówić dzieciom o seksie, tym później rozpoczną życie seksualne?

- zdecydowanie się zgadzam

- raczej się zgadzam

- raczej się nie zgadzam

- zdecydowanie się nie zgadzam

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - zgadzam się, nie zgadzam się, trudno powiedzieć/

Czy zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem, że im wcześniej zacznie się mówić dzieciom o seksie, tym lepiej będą przygotowane na rozpoczęcie życia seksualnego?

- zdecydowanie się zgadzam

- raczej się zgadzam

- raczej się nie zgadzam

- zdecydowanie się nie zgadzam

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - zgadzam się, nie zgadzam się, trudno powiedzieć/

Kiedy dzieci powinny rozpoczynać edukację na temat życia seksualnego?

- w przedszkolu

- w klasach 1-3 szkoły podstawowej

- w klasach 4-6 szkoły podstawowej

- w klasach 7-8 szkoły podstawowej

- w szkole średniej lub jeszcze później

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

FAKTYCZNE I POSTULOWANE ŹRÓDŁA EDUKACJI SEKSUALNEJ

Informacje o seksualności człowieka można pozyskiwać z bardzo różnych źródeł

Które były lub też są dla Pana(i) źródłem wiedzy na ten temat?

- matka i/lub ojciec

- nauczyciel w szkole, szkolny pedagog/psycholog lub pielęgniarka

- koledzy, koleżanki, przyjaciele

- źródła edukacyjne i informacyjne (np. filmy, czasopisma, strony internetowe, książki)

- partner lub partnerka (chłopak lub dziewczyna)

- specjaliści spoza szkoły (np. seksuolog, lekarz, psycholog)

- Trudno powiedzieć

- fora internetowe

- źródła pornograficzne i erotyczne (np. filmy, czasopisma, strony internetowe, książki)

- inne źródła

/tabela/ oraz /tabela aneksowa/

Które powinny być dla dzieci i młodzieży źródłem wiedzy na ten temat?

- matka i/lub ojciec

- nauczyciel w szkole, szkolny pedagog/psycholog lub pielęgniarka

- koledzy, koleżanki, przyjaciele

- źródła edukacyjne i informacyjne (np. filmy, czasopisma, strony internetowe, książki)

- partner lub partnerka (chłopak lub dziewczyna)

- specjaliści spoza szkoły (np. seksuolog, lekarz, psycholog)

- Trudno powiedzieć

- fora internetowe

- źródła pornograficzne i erotyczne (np. filmy, czasopisma, strony internetowe, książki)

- inne źródła

/tabela/ oraz /tabela aneksowa/

SZKOŁA JAKO MIEJSCE EDUKACJI SEKSUALNEJ A ZAPISY W KARCIE LGBT+ DOTYCZĄCE TEMATYKI ANTYDYSKRYMINACYJNEJ

Czy uważa Pan(i), że przekazywanie w szkole dzieciom wiedzy o życiu seksualnym człowieka jest potrzebne czy też nie?

- zdecydowanie potrzebne

- raczej potrzebne

- raczej niepotrzebne

- zdecydowanie niepotrzebne

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - potrzebne, niepotrzebne, trudno powiedzieć/

Czy wprowadzenie do szkół edukacji seksualnej uwzględniającej problematykę dyskryminacji ze względu na orientację seksualną jest potrzebne czy też nie?

- zdecydowanie potrzebne

- raczej potrzebne

- raczej niepotrzebne

- zdecydowanie niepotrzebne

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - potrzebne, niepotrzebne, trudno powiedzieć/

Czy wprowadzenie do szkół edukacji seksualnej uwzględniającej problematykę zgodności lub braku zgodności między płcią biologiczną a psychiczną jest potrzebne czy też nie?

- zdecydowanie potrzebne

- raczej potrzebne

- raczej niepotrzebne

- zdecydowanie niepotrzebne

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa - potrzebne, niepotrzebne, trudno powiedzieć/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
26
Badanie:
201907 Aktualne problemy i wydarzenia (347)
Kategorie tematyczne:
Młodzież, Edukacja; nauka; oświata, Zjawiska kontrowersyjne
Słowa kluczowe:
szkoła, edukacja seksualna, karta LGBT+, gej, lesbijka, wychowanie seksualne, młodzież, dzieci, seks
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry