Jak sądzisz, co będziesz robił(a) po ukończeniu szkoły, do której uczęszczasz?
- Będę studiować na wybranym kierunku studiów
- Będę uczyć się w szkole pomaturalnej, policealnej, w technikum lub liceum
- Będę pracować w firmie państwowej lub prywatnej
- Założę własną firmę
- Będę pracować w gospodarstwie rolnym
- Będę odbywać służbę wojskową
- Wyjadę za granicę
- Coś innego
/tabela wg terminów badań: statutowych CBOS 1992, 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/ oraz /tabela w podziale na płeć i wg terminów badań/
Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że rodzicom zależy, abyś po ukończeniu szkoły uczył(a) się dalej?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć
/tabela wg terminów badań: statutowych CBOS 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Jak często rozmawiasz o planach na przyszłość z [...]?
* ojcem
* matką
- Często
- Czasami
- Rzadko
- Nigdy
- Nie dotyczy - nie mam ojca/matki
/tabela wg terminów badań: statutowych CBOS 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Plany na przyszłość w zależności od wielkości miejsca zamieszkania:
* Wieś
* Miasto poniżej 20 tys. mieszkańców
* Miasto 20-100 tys. mieszkańców
* Miasto powyżej 100 tys. do 500 tys. mieszkańców
* Miasto powyżej 500 tys. mieszkańców
- Studia
- Dalsza nauka w szkole
- Przerwanie edukacji
/wykresy wg terminów badań: statutowych CBOS 1992, 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Plany na przyszłość w zależności od rodzaju szkoły
* Liceum ogólnokształcące
* Technikum
* Liceum zawodowe
* Zasadnicza szkoła zawodowa
- Studia
- Dalsza nauka w szkole
- Przerwanie edukacji
/wykresy wg terminów badań: statutowych CBOS 1992, 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Plany na przyszłość w zależności od warunków materialnych w domu
* Złe
* Przeciętne
* Dobre
- Studia
- Dalsza nauka w szkole
- Przerwanie edukacji
/wykresy wg terminów badań: statutowych CBOS 1992, 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Plany na przyszłość w zależności od wykształcenia matki
* Podstawowe (w tym niepełne)
* Zasadnicze zawodowe
* Niepełne średnie
* Średnie ogólnokształcące
* Średnie zawodowe
* Pomaturalne
* Niepełne wyższe
* Wyższe
- Studia
- Dalsza nauka w szkole
- Przerwanie edukacji
/wykresy wg terminów badań: statutowych CBOS 1992, 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/
Plany na przyszłość w zależności od oceny własnych umiejętności
[respondenci wskazywali, czy uważają się za ucznia dwójkowego, trójkowego, czwórkowego, piątkowego czy też szóstkowego]
* Niska ocena [uczeń dwójkowy lub trójkowy]
* Dobra ocena [uczeń czwórkowy]
* Wysoka ocena [uczeń piątkowy lub szóstkowy]
- Studia
- Dalsza nauka w szkole
- Przerwanie edukacji
/wykresy wg terminów badań: statutowych CBOS 1998 oraz KBPN 2003, 2008, 2013, 2018/