PROFIL SPOŁECZNO-DEMOGRAFICZNY
W społeczeństwach zwykle funkcjonują różne grupy, klasy, warstwy społeczne. Jak by Pan(i) nazwał(a) grupę, klasę lub warstwę, do której Pan(i) należy?
- Klasa niższa
- Klasa średnia niższa
- Klasa średnia właściwa
- Klasa średnia wyższa
- Klasa wyższa
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych/
KWESTIE ŚWIATOPOGLĄDOWE
Tabela – zróżnicowanie wyodrębnionych klas ze względu na:
* udział w praktykach religijnych
* poglądy polityczne
* zainteresowanie polityką
* stację telewizyjną będącą źródłem informacji
NASTROJE SPOŁECZNE
Tabela – odpowiedzi osób identyfikujących się z poszczególnymi klasami społecznymi na pytania:
* Czy, ogólnie rzecz biorąc, sytuacja w naszym kraju zmierza w dobrym czy też w złym kierunku?
* Jak Pan(i) sądzi, czy w ciągu najbliższego roku sytuacja w Polsce poprawi się, pogorszy czy też się nie zmieni?
* Jak Pan(i) ogólnie ocenia sytuację polityczną w Polsce?
* Jak Pan(i) ogólnie ocenia sytuację gospodarczą w Polsce?
* Jak Pan(i) ocenia obecne warunki materialne swojego gospodarstwa domowego?
* Czy obecnie Panu(i) i Pana(i) rodzinie żyje się: dobrze; ani dobrze, ani źle; źle?
* Jak Pan(i) ogólnie ocenia obecną sytuację w Pana(i) zakładzie pracy?
OD CZEGO ZALEŻY POSTRZEGANIE WŁASNEGO MIEJSCA W STRUKTURZE SPOŁECZNEJ?
Wykres – wyniki analizy wielozmiennowej metodą drzew klasyfikacyjnych (zmienne różnicujące identyfikowanie się z poszczególnymi klasami: ocena własnych warunków materialnych, poziom wykształcenia, wielkość miejscowości zamieszkania, wiek)
Tabela – wpływ zmiennych społeczno-demograficznych (ocena własnych warunków materialnych, poziom wykształcenia, dochód per capita) na postrzeganie własnego miejsca w hierarchii społecznej: współczynniki kierunkowe regresji liniowej wielokrotnej