UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 125/2024
 

Polak w urzędzie A.D. 2024

Autor: Barbara Badora
|
2024-12-10

Respondenci w tym roku na ogół załatwiali sprawy urzędowe osobiście (89% załatwiających jakieś sprawy w urzędzie). Niemal co trzeci (32%) skorzystał z możliwości załatwienia sprawy przez internet, a 9% zrobiło to telefonicznie.

OSOBISTE DOŚWIADCZENIA Z ZAŁATWIANIEM SPRAW URZĘDOWYCH

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi badanych, którzy w tym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie]

Czy załatwiał(a) Pan(i) te sprawy:

- osobiście w urzędzie

- przez internet

- telefonicznie

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi badanych, którzy w tym roku załatwiali jakieś sprawy urzędowe przez internet]

Czy, załatwiając sprawy urzędowe przez internet, korzystał(a) Pan(i):

- z komputera (stacjonarnego lub laptopa)

- z tabletu

- ze smartfona

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi badanych, którzy w danym roku załatwiali jakieś sprawy w urzędzie.]

Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia tej sprawy?

- Tak, sprawa została załatwiona sprawnie, „od ręki”

- Sprawa została załatwiona, ale musiałe(a)m przychodzić do urzędu kilka razy

- Sprawa została załatwiona, ale było to bardzo uciążliwe, urzędnicy mnożyli trudności

- Nie, gdyż nie udało mi się załatwić mojej sprawy

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017, XI 2024/ oraz /tabela aneksowa/

[Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie]

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

* znali się na swojej pracy, byli kompetentni

* sprawnie załatwili wszelkie formalności

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017, XI 2024/ oraz/ tabele aneksowe/

[Odpowiedzi osób, które w danym roku co najmniej raz załatwiały jakąś sprawę w urzędzie]

Czy urzędnik lub urzędnicy obsługujący Pana(ią) podczas załatwiania tej sprawy:

* byli wobec Pana(i) nieuprzejmi i nieżyczliwi

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań VIII/IX 2007, IX 2012, XI 2017, XI 2024/ oraz/ tabela aneksowe/

OPINIE O FUNKCJONOWANIU URZĘDÓW

Czy, ogólnie rzecz biorąc, zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

- Godziny obsługi interesantów w urzędach są odpowiednie

- Wiele spraw urzędowych można załatwić za pomocą internetu - bez konieczności udawania się do urzędu /tabela wg wieku/

- Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów /tabela wg oceny funkcjonowania urzędów w ostatnich latach/

- Struktura urzędów oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne załatwianie spraw w urzędach

- Urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo

- Klienci urzędów na ogół znają swoje prawa

- Klienci urzędów na ogół wiedzą, według jakich zasad są podejmowane decyzje w ich sprawach /tabela wg wykształcenia/

* zdecydowanie się zgadzam

* raczej się zgadzam

* raczej się nie zgadzam

* zdecydowanie się nie zgadzam

* trudno powiedzieć

/wykresy/ oraz /wykresy - odpowiedzi twierdzące wg badań 2007, 2012, 2017, 2024/ oraz/ tabele aneksowe/

POSTRZEGANIE ZMIAN W POLSKICH URZĘDACH

Czy, generalnie rzecz biorąc, Pana(i) zdaniem, funkcjonowanie urzędów w Polsce w ostatnich latach:

- zdecydowanie się poprawiło

- raczej się poprawiło

- nie uległo zmianie

- raczej się pogorszyło

- zdecydowanie się pogorszyło

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg badań IX 2012, XI 2017, XI 2024/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś konkretne sprawy w jakimkolwiek urzędzie?

- Tak, wiele razy

- Tak, kilka razy

- Tak, raz

- Nie

/tabela wg oceny funkcjonowania urzędów/

OGÓLNA OCENA JAKOŚCI OBSŁUGI W URZĘDACH

Posługując się skalą od 1 do 10, na której 1 oznacza karygodną jakość obsługi interesantów,

a 10 – idealną, proszę ocenić przeciętną jakość obsługi, z jaką zazwyczaj spotyka się Pan(i) podczas załatwiania spraw urzędowych /tabela aneksowa/

Opis jakości obsługi interesantów

- karygodna

- zła

- raczej zła

- raczej dobra

- dobra

- idealna

- trudno powiedzieć

/odsetek wskazań wg badań 2007, 2012, 2017, 2024/ oraz/ tabela aneksowa/

Tabela - porównanie odsetków odpowiedzi twierdzących w odniesieniu do poszczególnych wymiarów oceny jakości obsługi w różnych urzędach

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
31
Badanie:
202441 Aktualne problemy i wydarzenia (415)
Kategorie tematyczne:
Administracja
Słowa kluczowe:
urzędy, urzędnicy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry