SYTUACJA MŁODZIEŻY
Postawy młodzieży związane z sytuacją w kraju:
- apatia
- aktywność
- brak zdania /wykres/
Czy, Twoim zdaniem, to co się dzieje w naszym kraju:
- zachęca młodych ludzi do działania i ożywia ich
czy też
- powoduje ich zniechęcenie i rezygnację
- trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/ oraz /tabela aneksowa/
Jak uważasz, czy młodzież w Polsce ma obecnie szansę realizacji swoich celów i dążeń życiowych?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Mam inne zdanie /wykres/ oraz /tabela wg terminów badań V‘89, V‘90, IV91/ oraz /tabela aneksowa/
Jak przewidujesz, czy w ciągu najbliższych 5 lat w możliwości realizacji celów i dążeń życiowych młodzieży:
- nastąpi wyraźna poprawa
- nastąpi pewna poprawa
- będzie mniej więcej tak samo
- nastąpi pewne pogorszenie
- nastąpi znaczne pogorszenie
- mam inne zdanie /tabela wg terminów badań V‘89, V‘90, IV91/
Czy Ty osobiście czujesz się zagrożony(a) bezrobociem?
- Tak, bardzo się obawiam, że nie znajdę pracy
- Tak, ale jest tym tylko lekko zaniepokojony(a)
- Nie, przypuszczam, że znajdę pracę
- Nie, na pewno znajdę pracę /tabela/ oraz /tabela aneksowa/
Poczucie zagrożenia bezrobociem
- duże
- średnie
- małe
- żadne /wykres/
Czy ogólna sytuacja Twoja i Twojej rodziny w ciągu ostatnich kilku miesięcy:
- poprawiła się
- pogorszyła się
- nie zmieniła się
- trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘89, V‘90, IV91, wskazania młodzieży i dorosłych/
OCENA SYTUACJI W KRAJU
Czy, ogólnie rzecz biorąc, sytuacja w Polsce idzie w dobrym czy też w złym kierunku?
- W dobrym
- W złym
- Trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘90, IV91, wskazania młodzieży i dorosłych/ oraz /tabela aneksowa/
Ocena kierunku rozwoju sytuacji w kraju
- dobry
- zły
- brak zdania /wykres/
Czy, Twoim zdaniem, w ciągu ostatnich kilku miesięcy sytuacja w Polsce:
- poprawiła się
- pogorszyła się
- nie zmieniła się
- trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘90, IV91, wskazania młodzieży i dorosłych/
Czy, Twoim zdaniem, dotychczasowa polityka rządu stwarza szanse wyjścia Polski z kryzysu gospodarczego?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- poprawiła się
- pogorszyła się
- nie zmieniła się
- trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘90, IV91, wskazania młodzieży i dorosłych/
Czy polityka rządu stwarza szanse wyjścia Polski z kryzysu
- tak
- nie
- brak zdania /wykres/
Jak określił(a)byś swój stosunek do rządowego programu stabilizacji gospodarczej, zwanego programem Balcerowicza?
- Popieram go
- Nie popieram go
- Za mało o nim wiem
- poprawiła się
- pogorszyła się
- nie zmieniła się
- trudno powiedzieć /tabela wg terminów badań V‘90, IV91, wskazania młodzieży i dorosłych/
NAJWAŻNIEJSZE PROBLEMY
Jaki problem uznał(a)byś za najważniejszy obecnie dla Polski?
- Zagrożenie bezrobociem
- Poprawa sytuacji gospodarczej
- Splata zadłużenia kraju
- Problemy rolnictwa
- System płac, niskie zarobki
- Kontrowersje wokół ustawy antyaborcyjnej
- Ochrona środowiska
- Stabilizacja cen
- Poprawa warunków życia społeczeństwa
- Problemy budownictwa mieszkaniowego
- Zahamowanie inflacji
- Zjednoczenie Niemiec /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/
A jaki problem uznał(a)byś za najważniejszy obecnie dla Ciebie osobiście?
- Zdobycie wykształcenia
- Bezrobocie, trudności ze znalezieniem pracy
- Zdobycie dobrej, satysfakcjonującej pracy
- Brak pieniędzy, niskie dochody
- Groźba utraty pracy przez rodziców
- Kłopoty mieszkaniowe
- Służba wojskowa
- Wybór dalszej drogi życiowej
- Trudne warunki startu młodego pokolenia
- Wysokie ceny, drożyzna
- Poprawa warunków życia
- Utrzymanie dotychczasowego poziomu życia
- Nie mam problemów /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/ oraz /tabela aneksowa/
ODCZUCIA ZWIĄZANE ZE SZKOŁĄ
Kończysz szkołę z poczuciem:
- ulgi, że wreszcie koniec
- żalu, że już koniec /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/
Do czasów szkolnych będziesz wracał(a):
- raczej z sympatią
- raczej z niechęcią /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/
Twoich nauczycieli będziesz wspominał(a):
- bardzo dobrze
- raczej dobrze
- raczej źle
- zdecydowanie źle /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/
Masz przeświadczenie, że wybierając kilka lat temu szkołę, którą kończysz, zrobiłe(a)ś:
- bardzo dobrze
- raczej dobrze
- raczej źle
- zdecydowanie źle /tabela wg terminów badań V‘90, IV‘91/ oraz /tabela aneksowa/
Ocena wyboru szkoły
- dobry
- zły /wykres/
Tabele aneksowe