UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >

PUBLIKACJE

Preferencje w wyborach prezydenckich w drugiej połowie marca

Największym poparciem potencjalnych wyborców – niezależnie od deklarowanej pewności udziału w głosowaniu – cieszy się Rafał Trzaskowski. Głosować na niego zamierza 34% badanych. Mniej niż co czwarty zdeklarowany uczestnik majowego głosowania poparłby kandydata PiS, Karola Nawrockiego (23%), a niewiele mniej osób głosowałoby na kandydata Konfederacji WiN Sławomira Mentzena (21%). Pozostali pretendenci do prezydentury cieszą się już znacznie mniejszym poparciem.

2025-03-24|Autor: Agnieszka Cybulska

 

Nastroje na rynku pracy w marcu

Oceny aktualnej sytuacji w zakładach pracy są niemal takie same jak w lutym. Blisko dwie trzecie pracujących zarobkowo (63%, bez zmian) uważa sytuację w swoim miejscu pracy za dobrą, niemal co czwarty (23%, spadek o 2 punkty procentowe) twierdzi, że jest ona „ani dobra, ani zła”, a 12% (wzrost o 1 punkt) ocenia, że jest ona zła. SYTUACJA W ZAKŁADACH PRACY

2025-03-20|Autor: Barbara Badora

 

Kobiety w świecie wzorów i modeli życia

Młode kobiety pragną wzorować się na osobach, które pokazują media: gwiazdach rozrywki, kultury, sportu lub biznesu. Cenią te osoby za to, że osiągnęły sukces, są szczęśliwe, stanowią wzór udanego życia. Cenią także ich urodę i styl życia.

2025-03-17|Autor: Marcin Głowacki

 

Nastroje konsumenckie w marcu

W pierwszych dniach marca, po mniej więcej półtoramiesięcznej przerwie, zapytaliśmy respondentów o nastroje konsumenckie. Interesowało nas, czy badani muszą ograniczać wydatki na bieżące potrzeby czy też udaje im się coś zaoszczędzić, czy dokonują oni większych zakupów bądź inwestycji i czy planują je w najbliższej przyszłości. Zapytaliśmy również o oczekiwania dochodowe oraz inflacyjne, a także o postrzegane perspektywy na przyszłość.

2025-03-13|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

 

Pierwsza tura wyborów prezydenckich – elektoraty pozytywne i negatywne na początku marca

W publikacji „Preferencje w wyborach prezydenckich na początku marca” przedstawiliśmy aktualne poparcie dla kandydatów w zbliżających się wyborach prezydenckich (tzn. odsetki wskazań na tych, na których badani najchętniej oddaliby głos). W niniejszym opracowaniu dodatkowo prezentujemy tzw. elektoraty potencjalne, czyli odsetki respondentów deklarujących, że zagłosowaliby na daną osobę, gdyby ich kandydat pierwszego wyboru z jakiegoś powodu nie wziął udziału w wyborach (nie startował, zrezygnował itp.), a także tzw. elektoraty negatywne, czyli odsetki respondentów deklarujących, że na pewno nie zagłosowaliby na danego kandydata. Analizie poddano odpowiedzi wszystkich ankietowanych, którzy na początku marca zapowiedzieli uczestniczenie w wyborach prezydenckich niezależnie od deklarowanej pewności udziału w głosowaniu.

2025-03-11|Autor: Barbara Badora

 

Jak Polacy świętują Dzień Kobiet? (CAWI)

Na kilka dni przed 8 marca zapytaliśmy dorosłych mieszkańców Polski o ich stosunek do Dnia Kobiet1. Okazuje się, że jest to święto na ogół lubiane przez Polaków (51%) – co piąta osoba zdecydowanie lubi ten dzień (20%), nieco ponad jedna trzecia ma do niego obojętny stosunek (36%), a tylko 13% deklaruje, że nie lubi tego dnia.

2025-03-07|Autor: Marta Bożewicz

 

Preferencje w wyborach prezydenckich na początku marca

Największym poparciem wszystkich potencjalnych wyborców – niezależnie od deklarowanej pewności udziału w głosowaniu – cieszy się Rafał Trzaskowski (35%). Około jednej czwartej zagłosowałoby obecnie na Karola Nawrockiego (23%), a nieznacznie mniej – na Sławomira Mentzena (21%). Pozostali uzyskują wyraźnie mniejsze poparcie.

2025-03-07|Autor: Michał Feliksiak

 

Preferencje partyjne na początku marca (CATI)

W ostatnich tygodniach utrzymuje się bardzo wysoki poziom zainteresowania uczestnictwem w wyborach parlamentarnych. Gdyby wybory odbywały się na początku marca, udział w nich chciałoby wziąć – według własnych zapowiedzi – ponad cztery piąte uprawnionych do głosowania (86%), tyle samo co w drugiej połowie lutego.

2025-03-06|Autor: Beata Roguska

 

Polacy o randze nadchodzących wyborów prezydenckich

Na początku 2025 roku spośród instytucji demokracji bezpośredniej Polacy największe znaczenie nadają wyborom prezydenckim. Prawie trzy piąte ankietowanych uznaje je za bardzo ważne (59% wskazań na punkty 9 i 10 na dziesięciopunktowej skali). Zapewne z powodu aktualnego kontekstu politycznego nieco mniejszą wagę przypisują wyborom parlamentarnym – za bardzo ważne uważa je 56% badanych. Jeszcze mniejsze znaczenie respondenci wiążą z wyborami samorządowymi (za bardzo ważne uznaje je 52%). Za najmniej znaczące z punktu widzenia przeciętnego wyborcy Polacy uznają wybory do Parlamentu Europejskiego (za bardzo istotne uważa je 37% badanych). Jak Pana(i) ocenia, jakie znaczenie dla ludzi takich jak Pan(i) mają wybory do różnych władz?

2025-03-05|Autorzy: Agnieszka Cybulska, Krzysztof Pankowski

 

Dziennikarze jako wyraziciele opinii społecznej

W drugiej połowie lutego, po półtorarocznej przerwie, ponownie poprosiliśmy respondentów o wymienienie dziennikarzy, którzy najlepiej reprezentują ich poglądy i oczekiwania. Odpowiadając na pytanie o dziennikarza (dziennikarkę) telewizyjnego, radiowego czy też publikującego w prasie lub w internecie, który najlepiej reprezentuje ich poglądy i oczekiwania, badani wymienili 130 nazwisk.

2025-03-04|Autor: Barbara Badora

 

 
 
 
 

ZAMÓWSWOJEBADANIE

Grafika symbolizująca badaczy
 

CBOSTRENDY Wyniki badań

 
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
Logo CBOS
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przejdź na górę Przewiń do góry