UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/136/112/93

Ocena obecnej kampanii wyborczej na trzy tygodnie przed wyborami

Autorzy: Marta Cichowicz, Michał Strzeszewski
|
1993-09-10

OBECNOŚĆ KAMPANII WYBORCZEJ W MEDIACH

Czy prasa, radio i telewizja poświęcają kampanii wyborczej:

- tyle miejsca, co trzeba

- za mało miejsca

- za dużo miejsca

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

OPINIE O TELEWIZYJNYM PROGRAMIE ‘‘DWÓCH NA DWÓCH‘‘

Czy oglądał Pan programy "Dwóch na dwóch" w których występują przedstawiciele poszczególnych partii politycznych biorących udział w wyborach?

- tak, większość

- tak, ale tylko niektóre

- nie /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

Przedstawiciele jakich partii lub ugrupowań politycznych występowali w programach, które Pan oglądał:

- Partia "X"

- Samoobrona

- Unia Polityki Realnej

- Sojusz Lewicy Demokratycznej

- Unia Pracy

- PSL

- Unia Demokratyczna

- KLD

- KPN

- NSZZ "Solidarność"

- BBWR

- Katolicki Komitet wyborczy "Ojczyzna"

- PSL - Porozumienie Ludowe

- Porozumienie Centrum

- Koalicja dla Rzeczpospolitej

- Polska Wspólnota Narodowa

- Polska Partia Przyjaciół Piwa /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

A które z tych partii, ugrupowań politycznych występujących w programie "Dwóch na dwóch", Pana zdaniem, najlepiej zachęcały do głosowania na swoich kandydatów w wyborach? /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

A które z tych partii, ugrupowań politycznych występujących w programie "Dwóch na dwóch", Pana zdaniem, najbardziej zniechęcały do głosowania na swoich kandydatów w wyborach? /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

OCENA CHARAKTERU KAMPANII WYBORCZEJ

Jak na podstawie swoich obserwacji mógłby Pan ocenić przebieg obecnej kampanii wyborczej? Czy obecna kampania wyborcza jest:

- żywa, interesująca

- nudna, nieciekawa oraz /tabela aneksowa/

- konkretna, rzeczowa

- ogólnikowa, demagogiczna oraz /tabela aneksowa/

- spokojna, nieagresywna

- napastliwa, agresywna oraz /tabela aneksowa/

- pada wiele obietnic bez pokrycia

- pada mało obietnic bez pokrycia /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czy obecna kampania wyborcza w porównaniu z poprzednią z roku 1991 jest:

- bardziej żywa, interesująca

- bardziej nudna, nieciekawa

- mniej więcej taka sama

- bardziej konkretna, rzeczowa

- bardziej ogólnikowa, demagogiczna

- mniej więcej taka sama

- bardziej spokojna, nieagresywna

- bardziej napastliwa, agresywna

- mniej więcej taka sama

- pada więcej obietnic bez pokrycia

- pada mniej obietnic bez pokrycia

- mniej więcej tyle samo /wykres/

Które z poniższych określeń jest najbliższe Pana wrażeniom z obecnej kampanii wyborczej?

- jest to kłótnia między politykami i partiami

- jest to nudna gadanina, która nic nowego nie przynosi

- jest to zabawa, festyn, w którym politycy chcą się przypodobać ludziom

- jest to interesująca dyskusja o ważnych sprawach kraju

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

UDZIAŁ INSTYTUCJI PUBLICZNYCH W KAMPANII WYBORCZEJ

Czy wymieniona instytucja popiera jakieś partie lub ugrupowania w obecnych wyborach do Sejmu czy nie?

- Prezydent

- Rząd

- Wojsko

- Policja

- Kościół katolicki /tabela wg terminów badań 12-17. 08., 27-29.08/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
25
Badanie:
9328 Sprawy Polski i Polaków (10)
Kategorie tematyczne:
Wybory parlamentarne
Słowa kluczowe:
wybory parlamentarne, kampania wyborcza, media
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry